ایسنا/ رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور ترور محسن فخری زاده را محکوم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:


به گزارش سایت ریاست جمهوری عراق، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز(چهارشنبه) با برهم صالح، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد دیدار و دو طرف در رابطه با روابط دوجانبه، راهکارهای توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع دو کشور و و همچنین درخصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی منطقه بحث و رایزنی کردند.
برهم صالح در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه اعلام کرد که کشورش مخالف هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و تعرض به امنیت کشورها و سلامت شهروندان با هر انگیزه‌ای است.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای کشورمان بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش و حفظ امنیت و ثبات در منطقه‌ تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین خاطرنشان کرد: سیاست های عراق بر اساس اعتقاد راسخ در مخالفت با خشونت و تنش است؛ تنش هایی که می تواند امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد و بغداد تلاش می‌کند که از درگیری و تنش هایی که بر امنیت و ثبات داخلی عراق تاثیر می‌گذارد، دوری کند. عراق با تمام توان از همکاری های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد صلح وثبات در منطقه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، ایرج مسجدی در این دیدار بر پایبندی ایران در حمایت از ثبات عراق و تقویت مناسبات اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، پیشتر دیگر مسئولان و جریان های سیاسی عراقی از جمله وزیر خارجه، اقلیم کردستان عراق، عمار حکیم و ... این جنایت را محکوم کرده بودند.