آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آمریکا به رکورد جدیدی دست یافته است.

تعداد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا رکورد زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز حاکی است در روز جمعه حدود 228 هزار نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این یک رکورد جدید به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، روز جمعه 227885 نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند که این رقم از رکورد قبلی 217 هزار نفر در روز پنجشنبه بیشتر بوده است.

این در حالی است که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به تازگی از مرز 14 میلیون نفر گذشته است و تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا نیز به بیش از 2879 نفر در روز رسیده است.

روز جمعه نیز 2607 نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند تا تعداد کل فوتی های ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 279 هزار نفر برسد.

آمریکا در حال ثبت رکوردهای جدیدی در زمینه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها و تعداد فوتی ها است.

یکی از عوامل مهم رشد فزاینده مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، سفرهای گسترده شهروندان در تعطیلات عید شکرگزاری است.

کادر بهداشت و درمان آمریکا طی ماه های گذشته نیز با بحران ویروس کرونا دست به گریبان بوده‌اند و واقعا خسته و درمانده شده‌اند. ولی بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان هشدار می دهند که زمستان تاریک و مرگبار آمریکا تازه در آغاز راه است.

بسیاری از بیمارستان های آمریکا برای پذیرش بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه دیگر تخت خالی ندارند.