یک نشریه آلبانیایی به افزایش شمار کشته شدگان ساکنان اردوگاه منافقین در این کشور طی ماه‌های اخیر و احتمال شیوع کرونا یا بیماری‌های مسری دیگر اشاره کرده است.

گزارش نشریه آلبانیایی از «احتمال شیوع کرونا در اردوگاه منافقین»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک وبگاه آلبانیایی در گزارشی از احتمال وقوع کرونا در اردوگاه منافقین در«مانزا» واقع در آلبانی خبر داده است.

وبگاه «گزتا ایمپکت» در گزارش خود می‌نویسد که به خاطر محدودیت دسترسی به اردوگاه اشرف 3 نمی‌توان به طور رسمی شیوع کرونا و مرگ ساکنان این مکان را تایید کرد. با وجود فقدان اسناد رسمی در این زمینه، گزارش میدانی از قبرستان «کاشار» که محل دفن تمامی اعضای مناقفین است حاکی از حفر قبرهای جدید  است. از جمله 6 قبر جدید و وجود گل روی چهار قبر که حکایت از فوت آنها در روزهای گذشته دارد.

این نشریه سپس به آماری از هلاکت میانگین یک منافق در هر 50 روز طی سالهای 2016 تا 2019 اشاره کرد و نوشت به طور عجیبی در نوامبر 2020 هر ماه 5 منافق مُرده‌اند.

این گزارش با مشکوک توصیف کردن شرایط بهداشتی در اردوگاه اشرف 3، احتمال شیوع آنفلونزای خوکی، وبا، طاعون، ابولا و غیره را رد نکرده و می‌نویسد ممکن است مسمویت غذایی رخ داده و دلیل آن هم غذاهای با کیفیت پایین برزیلی باشد.

گزتا ایمپکت سپس نوشت، علی‌رغم اینکه بر اساس قوانین آلبانی قبل از دفن جسد، گواهی مرگ و علت آن باید توسط پزشک ذی‌صلاح امضا شود، برای گروهک منافقین اجرای قوانین آلبانی اختیاری است.

این نشریه در خاتمه این گزارش نسبت به آلوده بودن این اردوگاه به ویروس کووید- 19 و خطرناک بودن وضعیت برای ساکنان منطقه مانزا هشدار داده است.