فارس/ عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: هفته آینده پیگیری‌های تمدید کنکور نظام قدیم را تسریع می‌کنیم تا نتیجه به کمیسیون ارائه شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدنظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در گذشته برخی درخواست‌ها و مطالبی در راستای تمدید کنکور نظام قدیم مطرح شده بود. 

وی افزود: نقل قول‌هایی از جمله این که تا سال ۱۴۰۰ کنکور نظام قدیم برقرار خواهد بود قبلا مطرح شده بود و جسته گریخته شکایت‌هایی نیز مطرح شده بود که در هفته قبل به صورت یک پویش باحضور تقریبا 35 هزار نفر از افرادی که نظام قدیم محسوب می‌شوند به راه افتاد که نهایتا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تقدیم شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: البته آقایان نادری و دهمرده، از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به نمایندگی و وکالت از داوطلبان طرح شکایتی را در کمیسیون اصل ۹۰ انجام دادند.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: شکایات به طور طبیعی در کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل نود مجلس بررسی خواهد شد که در حال حاضر در حال انجام و اجرای نامه نگاری‌های مقدماتی با مسئولان امر در این زمینه از جمله سازمان سنجش وزیر علوم و دیگران هستیم.

وی در همین راستا عنوان کرد: هفته آینده جلسه‌ای بین ما (در کمیسیون اصل نود مجلس) و مسئولان امر برگزار خواهد شد و قطعا پیگیری‌ها را تسریع می‌کنیم تا این موضوع هر چه سریعتر بررسی شود تا بر این اساس مستندات ارائه شده طرفین مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به کمیسیون ارائه شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از پیگیری چند ماهه و پس از جلسه هفته بعد، آیا وزارتخانه امکان اجرا نکردن این طرح را دارد، افزود: ما بررسی‌های خود را انجام می‌دهیم و همانطور که مستحضر هستید،کمیسیون اصل ۹۰ وظیفه نظارت بر اجرای مصوبه‌ها را و نحوه انجام کار دستگاه‌ها را داشته، لذا ما باید بررسی کنیم که در این روند انجام گرفته  آیا تخطی از قانون صورت گرفته و یا به صورت صحیح اجرا شده و یا اظهارات خلاف واقعی بیان شده، قطعا ابزارهای قانونی را در این راستا استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در درجه اول ما باید بررسی کنیم که آیا شکایت وارد است و تخلف صورت گرفته یا نه؟ همه موارد به صورت دقیق بررسی شده و به همه نکات توجه خواهیم کرد.