امکان بررسی اطلاعات یک دکتر کودکان و سابقه او در اکثر مواقع امکان‌پذیر نیست. سامانه دکتر ساینا مجموعه‌ای از بهترین دکتر کودکان کشور را گرد هم آورده است. شما می‌توانید با بررسی سابقه هر دکتر کودکان و خواندن نظرات بیماران قبلی به خوبی با ویژگی‌های او آشنا شوید.

یک دکتر خوب کودکان چه ویژگی هایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پزشکی یکی از حساس‌ترین شغل‌های جهان است. زندگی انسان‌ها که مهم‌ترین دارایی آن‌هاست در دستان پزشکان است. تعامل با بیماران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر پزشک است. این موضوع برای دکتر کودکان با چالش‌های زیادی همراه است. دکتر کودکان باید در برقراری ارتباط و نحوه تشخیص خود ویژگی‌های متفاوتی از سایر پزشکان داشته باشد. ویژگی‌های یک دکتر کودکان خوب به طور خلاصه در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • صبر و شکیبایی
  • قدرت تشخیص بالا
  • کل‌نگری 
  • قدرت سازمان‌دهی بالا
  • روحیه قوی

امکان بررسی اطلاعات یک دکتر کودکان و سابقه او در اکثر مواقع امکان‌پذیر نیست. سامانه دکتر ساینا مجموعه‌ای از بهترین دکتر کودکان کشور را گرد هم آورده است. شما می‌توانید با بررسی سابقه هر دکتر کودکان و خواندن نظرات بیماران قبلی به خوبی با ویژگی‌های او آشنا شوید. این نظرات یک راه کارآمد برای یک انتخاب عالی‌اند. همچنین در روزهای شیوع بیماری کرونا بهترین روش برای پیشگیری از کرونا در کودکان دور نگه داشتن آن‌ها از فضاهای شلوغ است.

مشاوره پزشکی آنلاین در این شرایط کمک بزرگی به شما می‌کنند. با کمک مشاوره پزشکی از راه دور کودکانتان را از خطر حضور در فضاهای شلوغ درمانی در امان نگه می‌دارید. پس پیشنهاد ما به شما این است که وارد سایت www.drsaina.com شوید و به دنیای سلامتی پای بگذارید.

قدرت صبوری یک دکتر کودکان در چه زمینه‌هایی نیاز است؟

در واقع تمام پزشکان باید صبور و روش‌مند باشند. با این حال یک دکتر کودکان باید بسیار خونسرد و آرام باشد. او باید بداند چطور با یک کودک کنار بیاید. کودکان معمولا از روش‌های جدید درمان می‌ترسند، نسبت به درد بسیار حساسند و ممکن است به شدت خجالتی باشند.

یک دکتر کودکان باید به آرامی روش درمان را برای بیمارش شرح دهد و زمان مورد نیاز برای برقراری ارتباط با او اختصاص دهد. صبر و شکیبایی در زمان ارتباط با والدین هم ضروری است. آن‌ها با نگرانی شدید و بعضی اوقات با عدم آگاهی خود برای دکتر کودکان شرایط سختی ایجاد می‌کنند. دکتر کودکان باید خیال والدین را از روند درمان راحت کند و آن‌ها را در جریان کامل روند درمان بگذارد. پزشکان دکتر ساینا توسط کمیته تایید این مجموعه مورد قبولند و تمام شرایط مورد نیاز برای یک دکتر کودکان خوب را دارند.

12

قدرت تشخیص دکتر کودکان چه تاثیری در معالجه بیمار دارد؟

معمولاً پزشکان می توانند علائم بیماران را بپرسند و پاسخی نسبتاً سرراست و شفاف به مراجع بدهند. دکتر کودکان باید بتواند علائم کودک را از میان توصیفات والدین و شرایط و علائم جسمی او تشخیص دهد. کودکانی که به سنی رسیده‌اند که صحبت کنند گاهی نمی‌توانند به درستی علائم خود را بیان کنند و ممکن است دکتر کودکان را سردرگم کنند.

توجه به جزئیات رفتاری، شرایط بدنی و حتی تغییر در الگوهای گفتاری کودکان می‌تواند در موفقیت تشخیصی ایجاد تفاوت کند. بسیاری از مرگ‌ومیرهای کودکان در گذشته به دلیل نادیده گرفتن یا سوء برداشت از علائم رخ داده است.

کل‌نگری برای یک متخصص اطفال به چه معنا است؟

یک دکتر کودکان باید بتواند بیمار خود را از تمام جنبه‌های روحی، جسمی و عاطفی مشاهده کند. این قلمروها در بزرگسالان بسیار مشخص‌اند. مثلا یک پزشک متخصص گوارش از شرایط عاطفی شما خبری ندارد. دکتر کودکان وظیفه دارد این نوع اختلالات را در کودک تشخیص داده و او را برای درمان به یک روان‌درمان‌گر معرفی کند. این مسائل در صورتی که در کودکی درمان نشوند، نتایج فاجعه‌باری خواهند داشت. پزشکان دکتر ساینا با مسئولیت‌پذیری بالا می‌توانند در این مورد و یافتن مشکلات روحی کودک به شما کمک کنند.

سازمان‌دهی دقیق یک دکتر کودکان به چه معناست؟

همه پزشکان باید یادداشت ها و سوابق بیماران را به‌طور دقیق نگهداری کنند. دکتر کودکان باید این ویژگی را درجه بالاتری داشته باشند. دکتر کودکان مسئول مراقبت از بیمار در یک مرحله آسیب‌پذیر و منحصر به فرد از زندگی او است. پرونده های دقیق تشخیص‌ها، روش‌های درمانی، واکسیناسیون‌های منظم و ویژگی‌های خاص بیماران باید توسط دکتر کودکان ثبت شوند. این ویژگی همچنین به ایجاد پیوند اعتماد بین والدین و دکتر کودکان کمک زیادی کرده و تضمین رابطه پزشکی طولانی مدت بین پزشک و بیماران است.

123

روحیه قوی چه کمکی به دکتر کودکان می‌کنند؟

در یک دنیای ایده‌آل ، کودکان با انواع بیماری‌ها و جراحات بعد از مدت کوتاهی بهبود می‌یابند و زندگی خود را ادامه می‌دهند. همیشه اینطور نیست. ممکن است علی‌رغم تلاش دکتر کودکان شرایط درمان به خوبی پیش نرود، ممکن است بیماری کودکان در شرایط پیچیده‌ای قرار بگیرد. مواجه شدن با یک کودک مریض و خانواده بی‌قرارش ساده نیست. یک دکتر کودکان در عین حال که باید قلب رئوفی برای برقراری ارتباط با کودک داشته باشد، باید روحیه‌ای قوی داشته باشد و مثل کوهی استوار به کمک کودک و والدینش بیاید.

چگونه با دکتر ساینا به پزشکان اطفال دسترسی داشته باشیم؟

برای استفاده از خدمات بی‌نظیر دکتر ساینا به سایت یا اپلیکیشن این مجموعه سر بزنید. ثبت‌نام کنید و وارد دسته تخصصی دکتر کودکان شوید. با مشاهده لیست پزشکان اطفال در دسترس باید یکی از آن‌ها را برای ویزیت فرزندتان انتخاب کنید.

نظرات درج شده در صفحه پزشک را بخوانید و مواردی که در این مقاله را ذکر کردیم را در انتخاب خود لحاظ کنید. بعد از انتخاب دکتر کودکان خود می‌توانید یکی از دو روش مشاوره تلفنی یا گفتگوی متنی را انتخاب کنید. بعد از مشاوره با پزشک در صورتی‌که نیاز به مراجعه حضوری داشته باشید می‌توانید از طریق سامانه دکتر ساینا نوبت معاینه حضوری بگیرید.

این روش به شما کمک می‌کند فقط در شرایط ضروری به مطب پزشکی مراجعه کنید و در صورت نیاز به ویزیت حضوری در صف طولانی گرفتن نوبت نمانید. پس برای همراهی با دکتر ساینا همین حالا اقدام کنید و از این امکان جدید دنیای تکنولوژی لذت ببرید.