برخی از گروه‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های مزمن از خوردن گوشت قرمز محروم هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گوشت یکی از بهترین غذا‌هایی است که بسیاری از مردم در سراسر جهان در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می‌کنند؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین مفید برای بدن است.

با این حال، برخی از گروه‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های مزمن از خوردن گوشت محروم هستند. این بیماری‌ها عبارتند از:

بیماران مبتلا به نقرس

بیماران مبتلا به نقرس هنگام خوردن گوشت دچار احساس درد در مفاصل، به خصوص مفاصل پا خواهند شد.

بیماران قلبی

خوردن زیاد گوشت در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عوارض جدی مانند تصلب شرایین و سکته‌های ناگهانی به دنبال دارد.

بیماران مبتلا به چاقی

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و از چاقی رنج می‌برند، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می‌شود و توانایی حرکت و فعالیت ورزشی را ندارند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از چربی‌های اضافی بدن، گوشت نخورید.

از طرف دیگر، برخی از بیماری‌ها وجود دارد که در اثر خوردن بیش از حد گوشت بروز پیدا می‌کنند. این بیماری‌ها عبارتند از اضطراب، بی‌خوابی و بی‌حالی؛ بنابراین توصیه می‌شود که گوشت را در اوایل روز و نه در هنگام عصر میل کنید؛ زیرا اول روز زمانی است که شما به فعالیت و انرژی احتیاج دارید.

خوردن زیاد گوشت منجر به سوءهاضمه نیز می‌شود؛ زیرا بیشتر غذا‌ها از جمله گوشت گوسفند برای هضم به مدت طولانی احتیاج دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از ناراحتی معده مصرف این نوع گوشت را محدود کرده و مقادیر مناسبی از کربوهیدرات‌های سالم مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها را جایگزین کنید تا به هضم غذا و حرکات بهتر روده کمک کند.

خوردن بیش از حد گوشت، به این معنی است که شما مواد مغذی دیگر را یا به مقدار کم می‌خورید یا اصلا استفاده نمی‌کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود برای حفظ سلامت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و تحریک کلاژن در پوست، ویتامین‌های دیگری مانند C را نیز مصرف کنید.

مصرف بیش از حد گوشت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ها، به ویژه موارد مربوط به ایمنی و ویروس‌ها مانند سرماخوردگی را افزایش دهد؛ زیرا در این حالت مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای مبارزه با عفونت‌ها را دریافت نمی‌کنید.

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز، خطر مرگ زودرس را به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌دهد؛ بنابراین جایگزینی گوشت قرمز با سایر منابع پروتئینی ممکن است به شما کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.