جماران/ فرشاد مومنی، اقتصاددان گفت: از نهادهای نظارتی استمداد می‌کنم و از سران قوا خواهش می‌کنم بنیه‌ی کارشناسی خودشان را افزایش دهند. اینها می‌خواهند نیازهای اساسی مردم را در معرض یک شوک بزرگ قیمت قرار دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مومنی در نشت مجازی «واکاوی چند تجربه‌ی خصوصی در نظام‌های بیمه‌ای در سطح دنیا»  گفت: در روزهای گذشته رسانه‌ها خبرهایی را منتشر کردند که شایسته‌ی تأمل است و من در این زمینه بویژه از نهادهای نظارتی استمداد می‌کنم و از سران قوا خواهش می‌کنم بنیه‌ی کارشناسی خودشان را افزایش دهند.

لوازم آرایشی به نام کالای اساسی ترخیص می کنند!

چند ماه پیش رئیس سازمان توسعه‌ی تجارت رسماً مصاحبه کرد و گفت مافیای واردات شگردی پیدا کرده‌اند کالاهایی که در آنها حاشیه‌ی سود بزرگ وجود دارد پشت گمرک دپو می‌کنند و از مافیای رسانه‌ای مدد می‌گیرند و می‌گویند واویلا همه چیز دپو شده است. نظام بی‌تدبیری که بنیه‌ی کارشناسی کافی ندارد بازی مناسبات فاسد را می‌خورد و تحت عنوان گره گشایی می‌گوید وارد شود. از کامیون تا انواع لوازم آرایش و... تحت عنوان مواد اولیه‌ی تولید وارد می‌شود.

مافیای ربوی خون مردم را می مکد

 مومنی افزود: رئیس بانک مرکزی می‌گوید تکلیف ارزهایی که اینها باید برگردانند باید روشن شود تحت عنوان تسهیل می‌گویند اعتنائی به آن نشود. اگر خودتان حریم قوانینی که می‌گذارید را رعایت نکنید چگونه انتظار دارید دیگران رعایت کنند. در حالی که اقتصاد کشور فرومی‌ریزد یک مقام رسمی با افتخار می‌گوید فلان بانک هفت هزار میلیارد تومان سود خالص پس از کسر مالیات، بدست آورده است. آیا شما مفهوم خطای ترکیب را نمی‌فهمید؟ آیا نمی‌دانید اگر رونق سودآوری غیر عادی در بانک‌ها مشاهده شود در حالی که اقتصاد در حال فرو ریزی هست بدین معناست که مافیای ربوی خون تولیدکننده‌ها و مردم را می‌مکد.

موافقت رئیس جمهور با ترخیص دو هزار کامیون دپو شده بازنگری شود

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که هفته‌ی پیش اشاره کردیم به یک بازنگری بنیادی در این زمینه نیاز داریم. من صمیمانه و خاضعانه می‌گویم موافقت رئیس جمهور با ترخیص دو هزار کامیون دپو شده بازنگری شود تا بدانیم پشت سر این ماجرا چیست. اگر این یک کار سالمی بود نمی‌بایست دپو شده باشد حداقل اینکه یک گزارش روشنی به ما داده شود تا ماجرا را بدانیم. رئیس سازمان توسعه و تجارتی که مسئله‌ی صریح می‌گوید مافیای واردات از عنوان تحریم و کرونا استفاده می‌کند و بی‌مجوز جنس دپو می‌کند و بعد جوّ می‌سازد و همه را تسهیل و آزاد می‌کنند و خدا می‌داند از نظر نابرابری و فساد و وابستگی‌ ذلت آور به دنیای خارج چه بساطی برپا می‌شود. با این شیوه‌ی حکمرانی همه ضرر خواهیم کرد. این یک مسئله‌ی قطعی است و واقعاً من تقاضا می‌کنم بویژه نمایندگان گرامی مجلس در این زمینه توجه بایسته‌ای کنند.