سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از طرح ۴ سوال در نشست امروز کمیسیون از وزیر علوم خبر داد و گفت: قانع شدن یا نشدن نمایندگان سوال کننده از آقای غلامی به آینده موکول شد.

طرح ۴ سوال از وزیر علوم در کمیسیون آموزش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتگویی در تشریح نشست نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۴ آذر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: دستور کار نخست نشست عصر امروز بررسی بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه وزارت علوم مجموعاً رشد ۳۰ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشته است، افزود: البته نمایندگان عضو کمیسیون نسبت به رشد منفی بودجه در برخی بخش‌ها از جمله مباحث فرهنگی و بسیج دانشجویی سوالاتی را مطرح کردند که مقرر شد پیگیری‌هایی در این راستا از جانب کمیسیون انجام گیرد.

وی ادامه داد: دستور کار بعدی کمیسیون پاسخگویی غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سوالات نمایندگان بود که سوال نخست از جانب سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره عدم استفاده از نیرو‌های نخبگانی در سطح دانشگاه‌ها و وزارت علوم مطرح و نهایتا منجر به اعطای فرصت به وزارت علوم شد.

فلاحی اضافه کرد: سوال بعدی را روح اله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج و علی جدی نماینده شیروان درباره تعطیلی برخی واحد‌های دانشگاهی در حوزه انتخابیه خود و سند آمایش آموزش عالی مطرح کردند که مشروط به بازگشایی و فعالیت‌های دانشگاه‌های مد نظر از سوال خود قانع شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: سوال پایانی از جانب محمد حسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان مطرح شد که درباره خروج نخبگان از کشور بود که منجر به اعطای فرصت یک هفته‌ای به وزارت علوم جهت ارائه مستندات و مدارک در این زمینه شد.