به تازگی حملات سایبری گسترده‌ای به نهاد‌های دولتی آمریکا صورت گرفته و اطلاعات آنها از سوی هکر‌ها به سرقت رفته است.

حملات سایبری به آمریکا چگونه انجام شده است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پی حمله به وزارت امنیت داخلی آمریکا، وزارت خارجه و وزارت دفاع این کشور هدف حمله سایبری گسترده‌ای قرار گرفتند.

پایگاه «ساینتیفیک امریکن» در گزارشی به این حملات سایبری گسترده پرداخته و تاکید می‌کند که حملات سایبری بیشتری در راه است.

این گزارش می‌گوید یک کمپین هکری به اطلاعات خصوصی تعدادی از سازمان‌های دولتی و صنعتی شامل وزارت خزانه داری، بازرگانی و امنیت داخلی دسترسی پیدا کرده است.

این نشریه آمریکایی می‌نویسد «این حملات سایبری با به هم ریختن پلتفرم نرم افزاری شرکت فناوری سولار وینز انجام شده است.»

«کوین تامپسون»، رییس و مدیر عامل سولار ویندز در بیانیه‌ای گفته است «ما از یک آسیب پذیری بالقوه آگاه هستیم که در صورت وجود، مربوط به بروزرسانی‌های ما در فاصله ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۰ است.»

تامپسون می‌گوید «ما بر این عقیده هستیم که این آسیب پذیری در نتیجه یک حمله کاملا پیچیده، هدفمند و زنجیره تامین دستی از سوی یک دولت انجام شده است؛ ما در این زمینه با شرکت فایر آی همکاری خواهیم کرد.»

این گزارش در بخش دیگری می‌افزاید به دلیل آنکه هزاران مشتری به محصولات شرکت سولار ویندز متکی هستند متخصصان بر این عقیده اند که نفوذ‌ها و حملات سایبری بیشتری طی روز‌های آینده در راه است.

«بن بوچانان»، متخصص امور امنیت سایبری در دانشگاه «جورج تاون» در مصاحبه با ساینتیفیک امریکن به این موضع پرداخته و می‌گوید مسئله اصلی اینجاست که شبکه کامپیوتری سازمان‌های بزرگ مانند نهاد‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ فوق العاده پیچیده است و اغلب آنها برای مدیریت این شبکه‌های رایانه‌ای به نرم افزار روی می‌آورند.