نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی خواست که به طور جدی شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت و برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس و حفظ سلامتی عزیزان خود از برگزاری شب یلدا خودداری کنند.

اطلاعیه پلیس درباره نحوه ترددها در شب یلدا+جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شب یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است.شب یلدا بلندترین شب سال است.شب یلدا به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان بوده است. شب یلدا، معمولا از انواع میوه‌ها و هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. شب یلدا جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان کسب کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر و قدردانی از همراهی مردم فهیم و شریف ایران اسلامی به دلیل رعایت توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌دارد،  امیدواریم مردم عزیز جدی‌تر به توصیه‌ها عمل کنند و به آن‌ها پایبند باشند، چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند، به طور قطع شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس در کشور خواهیم بود؛ در حال حاضر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت ترددها، شاهد آرامش نسبی و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.

سبد شب یلدا

در ادامه آمده است: علی‌ایحال شب یلدا را پیش رو داریم و به رسم سنت دیرینه، هر ساله مردم این شب را با شب‌نشینی و مهمانی خانوادگی جشن می‌گیرند، از مردم قدرشناس ایران اسلامی می‌خواهیم که با توجه به شرایط فعلی و بنا به توصیه و تاکید پزشکان و متولیان امر بهداشت و درمان از هرگونه اقدام نسبت به برگزاری دورهمی و شب‌نشینی در شب یلدا همانند آیین نوروز و دیگر مراسم و مناسبت‌های ملی و مذهبی خودداری کنند. بایستی در این شرایط حساس با عمل به توصیه‌های بهداشتی و با تداوم همکاری‌ها، زحمات طاقت‌فرسا و نفس‌گیر پزشکان، پرستاران و کادر درمان که اکنون به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس هستند را کم کنیم

 

شب یلدادر این اطلاعیه تصریح شده است: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای حفظ جان و سلامتی مردم عزیز ایران اسلامی پای کار خواهد بود و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و اعمال محدودیت‌ها به مناسبت شب یلدا، با هرگونه تردد متخلفان محدودیت‌های کرونایی برخورد و اعمال قانون خواهد کرد. امید است که با همراهی مردم و اعمال محدودیت‌های تردد شاهد شکست قطعی این ویروس منحوس در کشور باشیم.