یک سال همه دل خوشی مشتاقان حاج قاسم، رصد تصاویر، فیلم‌ها و دستنوشته‌های اوست. خصوصا فرزندان شهدا که بعد از شهادت سردار سلیمانی طعم تلخ نبود پدر را بیش‌تر حس کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اندک هستند آدم‌هایی که همه موقع صحبت کردنشان سراپا گوش می‌شوند و وقتی دست به قلم می‌برند مخاطبین‌شان یکپارچه چشم می‌شوند.

یک سالی از شب جمعه شوم فرودگاه بغداد می‌گذرد و حاج قاسم عزیز ما یک سالی است از میان ما رخت بربسته است حالا در بهشت نفس می‌کشد.

این یک سال همه دل خوشی مشتاقانش رصد تصاویر و فیلم‌ها و دست نوشته‌های حاج قاسم است تا شاید غم فراق قدری تسکین یابد؛ خصوصا فرزندان شهدا که پای صحبت هر کدام می‌نشینی می‌گویند بعد از شهادت سردار سلیمانی ما فهمیدیم یتیمی یعنی چه؟

فرزند شهید مدافع حرم محرمعلی مرادخانی از جمله یکی از همین فرزندان شهداست که با یادگاری‌های سردار سلیمانی غم دوری حاج قاسم را صبر می‌کند.

شهید محرمعلی مرادخانی اولین شهید مدافع حرم شهرستان تنکابن از استان مازندران است که ۱۶ آذر سال ۱۳۹۴ وقتی به سوریه هجرت کرده بود تا از حرم حضرت زینب (س) دفاع کند، حین مبارزه با شقی‌ترین دشمنان اسلام خون پاکش به زمین ریخت و شهید شد. 

محرمعلی ۳۳ سال در لباس سپاه خدمت کرده بود و سال‌ها به دنبال شهادت خالصانه لب مرزهای کشورمان جنگیده و از امنیت آنجا حراست کرده بود. روزهای آخر خدمتش بود و قرار بود بازنشست شود. خوب می‌دانست بازنشسته‌ها را به سوریه نمی‌برند. برای همین چند ماه مانده به بازنشستگی همه تلاش خود را کرد تا لیاقت دفاع از حرم حضرت زینب(س) را نصیبش کنند. بالاخره خدا روزی‌اش کرد و مزدش را هم در همین راه گرفت و شد شهید مدافع حرم.