سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

خطیب زاده: نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ امروز برگزار می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سعید خطیب‌ زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

خطیب زاده بیان کرد: معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان چهارشنبه به تهران سفر می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره گفت‌وگوی موشکی ایران با اروپا گفت: حواشی مختلفی درباره اظهاراتی که برخی مقامات می‌گویند همواره وجود داشته است. آن چه وزارت خارجه به صورت تداوم دار و گسست پیامی اعلام کرده این است که برجام موضوعی است که روند خود را داشته و مذاکره و امضا و جمع بندی و نهایی شده و چیزی که به این مرحله رسیده نه ما و نه کسی دیگری می‌تواند آن را باز کند. برجام چیزی نیست که ایران مذاکره کند.

وی خاطرنشان کرد: ما نظرمان قطعی و روشن است که برجام مذاکره مجدد نخواهد شد و طرف‌های برجامی به انجام تعهداتشان برگردند و موضوعات فرعی دیگر که شنیده می‌شود. ایران در مقاومت حداکثری به دنیا نشان داد درباره امنیت ملی و مصالح ملی با کسی مذاکره نمی‌کند و خودش مذاکره می‌کند و گمانه زنی‌ها منطبق با واقعیات نیست. ایران اولویت‌های دفاعی خود را دارد و بر همان اساس عمل خواهد کرد.

وی درباره سفر زنگنه وزیر نفت به روسیه و صادرات چهار و نیم میلیون بشکه نفت به سوریه نیز گفت: این مطلب را نشنیده‌ایم. البته رفت و آمدهای این چنینی مرسوم است و وزارت نفت جزییات این سفر را اعلام خواهد کرد. سهم ایران از بازار نفت مشخص است و ایران این سهم را در تلاش است تضمین کند و آنهایی که از دست رفته پس بگیرد.

در حال تکمیل...