پزشک اسبق «دیگو مارادونا» که سه دهه فوق ستاره فقید تیم ملی آرژانتین را تحت مراقبت و نظر داشت، مصرانه بر این باور است که مرگ مارادونا «نوعی خودکشی» و دیگو از «زندگی کردن» خسته بوده است.

شوک به توان ۲؛ مارادونا خودکشی کرده است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر آلفردو کاهه که مارادونا را در فاصله سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۷ مداوا می‌کرد، معتقد است که ستاره آرژانتینی پس از جراحی مغز که اندکی پیش از مرگش انجام داده بود، به طور عمدی از خوردن غذا یا داروهایش دست کشیده است زیرا پس از جراحی وارد نوعی از «افسردگی» شده است.

وی در این باره گفت: این اتفاق از نظر من یک حمله قلبی ساده نیست.

دکتر کاهه پیش از این مدعی شده بود که مارادونا در دوران حضور در کوبا اقدام به خودکشی کرده و با خودروی شخصی به یک اتوبوس برخورد کرده اما جان سالم به در برده بود.

کاهه مدعی است که وی پیش از این از مارادونا این سوال را پرسیده که «آیا می‌خواهی خودت را بکشی؟» و مارادونا در پاسخ گفته است «یک روز شاید؛ چطور بدانم این اتفاق می‌افتد یا نه؟»

به گفته کاهه،  «ورونیکا اوجِدا» نامزد اسبق دیگو و مادر یکی از فرزندان وی چند روز پیش از مرگ مارادونا، در مکالمه با وی گفته است: می‌دانی، دیگو می‌گوید که از زندگی خسته شده و دیگر نمی‌تواند ادامه دهد زیرا دیگر کاری نمانده که انجام نداده باشد.

 ورونیکا وجدا و مارادونا

کاهه پس از اطلاع از اینکه مارادونا چند روز پیش از مرگ را و پس از عمل جراحی مغز در یکی از اتاق خواب‌های خانه اش سپر کرده است، به این نتیجه رسیده که احتمالا دیگو دچار افسردگی شده و از خوردن داروهای خود دست کشیده است.

کاهه افزود: دیگو خسته بود؛ تمام این اتفاقات پیامدهای خودکشی است.

 اتاقی که مارادونا چند روز قبل از مرگ را در آن سپری کرد

او پیش از این مدعی شده بود که پزشکان و کادر پزشکی که مارادونا تحت نظر آنان بوده است، اهمال کرده و بی‌دقت و بی‌تجربه بوده‌اند.

مارادونا در ۲۵ نوامبر سال جاری در سن ۶۰ سالگی و در منزل شخصی خود براثر حمله قلبی درگذشت.

کالبدشکافی اولیه حاکی از آن بود که حمله قلبی وی به جمع شدن آب در ریه منجر شده است که البته در بیشتر موارد یکی از عوارض بعد از حمله قلبی است.