ما در ادامه قصد داریم به فیلم هایی که در آن ها طی سفر از نقطه ای به نقطه دیگر، زمانی دیگر یا ناشناخته های دور ماجراهای عجیب به تصویر کشیده شده بپردازیم، همان طور که قبلا گفتیم این لیست تنها نمونه ای از خروار است و بس!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اگر عاشق فیلم و سینما به خصوص سینمای هالیوود هستید احتمالا لیست معرفی بهترین فیلم های جهان در ژانرهای مورد علاقه تان را حداقل یک بار دیده اید و شاید حتی به ژانرهای دیگر نیز سرک کشیده و طعم همه سبک ها را چشیده باشید.

فیلم های ماجراجویانه و حادثه ای از پر طرفدارترین فیلم های تاریخ هستند که در حین تماشای آن ها با قهرمان فیلم به سرزمین های دور، آن سوی ستاره ها و یا حتی در زمان سفر کرده و در ماجراجویی هایی که نفس را در سینه حبس می کنند آن ها را همراهی می کنیم.

از یک سو فهرست فیلم های ماجراجویی لیست بلند بالایی است که نمی توان تنها به معرفی تعدادی از آن ها پرداخته و به راحتی از کنار بقیه رد شویم و از سوی دیگر واژه ماجراجویی و حادثه ای ممکن است برای برخی افراد ابهام ایجاد کند.

ما در ادامه قصد داریم به فیلم هایی که در آن ها طی سفر از نقطه ای به نقطه دیگر، زمانی دیگر یا ناشناخته های دور ماجراهای عجیب به تصویر کشیده شده بپردازیم، همان طور که قبلا گفتیم این لیست تنها نمونه ای از خروار است و بس!

1. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه - 2003

به نظر بسیاری از منابع برترین امتیاز فیلم ماجراجویانه و حادثه ای دنیا به بخش پایانی سه گانه ارباب حلقه ها یعنی بازگشت پادشاه تعلق دارد.

بازگشت پادشاه در سال 2003 سفر فرودو و سم را به پایان خود یعنی مکانی رساند که قرار بود حلقه را در آن نابود کنند در حالی که گاندلف، آراگورن، لگولاس و بقیه برای نبرد نهایی در برابر سائرون آماده می شدند.

سه گانه ارباب حلقه ها با عواطف واقعی و چشم انداز خیره کننده توانست نظر تحسین بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند و فیلم سوم آن به طور ناباورانه ای یازده جایزه اسکار در رشته های مختلف از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرد.

2. تلقین - 2010

شاید فیلم تلقین به نظر بسیاری از افراد جزو فیلم های ماجراجویانه محسوب نشود اما به عنوان یک فیلم علمی تخیلی که داستان سفر پنهانی به ضمیر ناخودآگاه افراد را روایت می کند می تواند در لیست ما جا بگیرد.

تلقین به موضوع دزدی ارتباط دارد اما نه یک دزدی معمولی، در واقع شخصیت اول فیلم یعنی دام با وارد شدن پنهانی به ضمیر نا خودآگاه افراد اسرار آن ها را می دزدد.

فیلمنامه تلقین حاصل ده سال فکر نولان است. این فیلم با نقش آفرینی عالی بازیگران، تصاویر خیره کننده، داستان پیچیده و افزایش تنش توانست حس و حال خوبی به تماشاچیان القا کند.

3. زندگی پی - 2012

تعداد کمی از سفرهای دریایی با غرق شدن کشتی آغاز می شوند اما زندگی پی از این قاعده مستثنی می باشد. این فیلم درباره یک پسر جوان است که پس از غرق شدن کشتی و کشته شدن خانواده اش در یک قایق نجات پیدا می کند و تا مدت ها روی اقیانوس آرام سرگردان است در حالی که یک ببر بنگال در این سفر پر ماجرا همراهی اش می کند.

این فیلم توانست چهار جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

4. میان ستاره ای - 2014

فیلم میان ستاره ای اثری علمی تخیلی حماسی است که با به تصویر کشیدن دورنمایی از آینده کره زمین که در آن محصولات کشاورزی به خاطر طوفان های مکرر گرد و غبار در حال از بین رفتن هستند آغاز می شود و در این میان یک فیزیکدان ناسا به امید نجات بشریت از نابودی کامل، دست به یک ماجراجویی فضایی می زند تا شاید راهی برای انتقال انسان ها به یک سیاره جدید وجود داشته باشد.

فیلم میان ستاره ای در بسیاری از رشته ها از جمله کارگردانی، مضامین اجتماعی، جلوه های ویژه، بازیگران و موسیقی تحسین شده است.

5. ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده - 1981

مهاجمان صندوق گمشده از فیلم های ماجراجویی حماسی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که نوعی کهن الگوی کلاسیک هالیوود از سفرهای قهرمانانه را ارائه می دهد.

در اولین سری از فیلم های ایندیانا جونز، هریسون فورد در نقش یک باستان شناس افتخاری در تلاش برای جلوگیری از سرقت یک شی ارزشمند مذهبی توسط نازی ها ماجراجویی های عجیب و غریبش را آغاز می کند.

6. دور افتاده - 2000

فیلم دور افتاده روایت گر تقابل بین انسان و طبیعت وحش است. در این فیلم تام هنکس در نقش چاک نولاند (مهندس شرکت پستی فدکس) ظاهر شده که به دنبال سقوط هواپیما بر فراز اقیانوس در یک جزیره متروکه گیر افتاده و تمام تلاشش را برای زنده ماندن در طبیعت وحش مطلق می کند.

شمارش روزهایی که می گذرد در حالی که تنها هم صحبت تو یک توپ والیبال است چیزی فراتر از یک آزمون اراده ساده است و چاک نولاند کسی است که چهار سال در این وضعیت زنده می ماند.

7. پارک ژوراسیک - 1993

پارک ژوراسیک از برترین فیلم های ماجراجویانه تاریخ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که به باز آفرینی دایناسورها توسط یک میلیاردر و عواقب خطرناکی که به دنبال دارد پرداخته و حاصل آن خلق صحنه های دلهره آور و حادثه ای نفس گیر در طول فیلم می باشد.

جالب است بدانید جلوه های ویژه این فیلم در زمان خود به قدری عالی از آب در آمد که باعث شد استانداردهای رایج آن دوران در مقابلش قدیمی و ما قبل تاریخ به نظر برسند!

منابع: esquire - screenrant