ایرنا/ «زهره الهیان» نماینده مردم تهران با بیان اینکه عین الاسد معادل انتقام شهید سلیمانی نبود، گفت: می بایست انتقام های سخت‌تر را در فازهای بعدی به دنبال می داشت که نشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حسین امیر عبدالهیان» دستیار رییس مجلس در امور بین الملل در نشست «انتقام سخت» و در آستانه سالگرد ترور  سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره نقش مجلس در خصوص "انتقام سخت"گفت: مجلس براساس جایگاه تقنینی و نظارتی که دارد به خوبی توانست از این ظرفیت‌ها استفاده کند و قطعا از این جایگاه درآینده استفاده بهتری هم خواهد شد. اما آنچه مسلم است انتقام سخت نیازمند صبر و برنامه‌ریزی سخت‌تر است.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی قاضی ویژه‌ ای را برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی تعیین کرده‌اند و مقامات قضایی ما در سفر به کشور عراق توانسته‌اند مستنداتی در این خصوص جمع‌آوری کنند.

بهترین انتقام برای ترور شهید سلیمانی بریدن دست آمریکا از منطقه است

در ادامه این نشست «شهریار زرشناس» استاد دانشگاه با اشاره به نقش سردار سلیمانی در همگرایی نگاه ملی‌گرایی و ایدئولوژیک گفت: سردار سلیمانی به عنوان یک دیپلمات نظامی - انقلابی ظرفیتی بود که برای اولین بار جمهوری اسلامی به دنیا معرفی کرد. ما پیش از این و در تاریخ مبارزاتی ایدئولوژیک دنیا شخصیت‌های مبارز و ایدئولوژیک با نگاه‌های مختلف را دیده بودیم اما یک دیپلمات نظامی هرگز نمونه‌ای نداشته است.

وی افزود: سردار سلیمانی علاوه بر وجهه نظامی‌گری که بی‌شک در نوع خود بی‌سابقه بوده است، یک دیپلمات موفق و با نگاه ایدئولوژیک بوده است چرا که توانست با همین ظرفیت ایدئولوژیک دیپلماتیک خود نگاه روسیه را به نفع محور مقاومت در سوریه تغییر داد، همچنین با ظرفیت ایدئولوژیک خود ملی‌گرایی و ناسیونالیست‌گرایی را در کنار ایدئولوژی انقلابی قرار داد و محور مقاومت را به عنوان یک ظرفیت در کنار نمادهای ملی‌گرایی معرفی کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سردار سلیمانی یک دیپلمات انقلابی نظامی در مقیاس جهانی در منطقه‌ای حساس به نام خاورمیانه بود که انقلاب اسلامی آن را به دنیا معرفی کرد و ما نباید از این موضوع به سادگی عبور کنیم و ایشان به عنوان نماد غرور ملی و فرهنگ میهن‌پرستی و ملی‌گرایی و فرهنگ ملی گرایی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است.

همچنین «روح الله متفکر آزاد»، عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه اصلی‌ترین انتقام ترور سردار سلیمانی بریدن دست آمریکا از منطقه است، اظهار داشت: مجلس در مقدمات و تصمیم گیری نهایی اخراج آمریکا از منطقه می تواند نقش آفرینی کند و باید رویکرد خود را به سمتی ببرد که آمریکا از منطقه خارج شود.

حمله به عین‌الاسد صرفا سیلی به دشمن بود نه انتقام سخت

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی»، رئیس فراکسیون جبهه مقاومت مجلس هم با اشاره به اتفاقی که در پایگاه نظامی عراق افتاد، یادآور شد: این اقدام صرفا سیلی به دشمن بود نه انتقام سخت، پاسخ ما باید در وزن جنایت دشمن باشد و پاسخ هم وزن این جنایت اکتفا به جمع آوری پایگاه های آمریکا در منطقه نیست بلکه به عنوان پاسخ در شان این حادثه باید حضور بین المللی آمریکا را مورد حمله قرار دهیم.

مسئول فراکسیون جبهه مقاومت بیان کرد: متاسفانه در بحث مقاومت قوانین و چشم انداز تعریف شده‌ای نداریم و باید یک برنامه جامع و چشم انداز برای این حوزه تعریف کنیم و مکتب حاج قاسم را به منطقه صادر کنیم.

عین الاسد معادل انتقام شهید سلیمانی نبود

«زهره الهیان» نماینده مردم تهران هم با بیان اینکه عین الاسد معادل انتقام شهید سلیمانی نبود و می بایست انتقام های سخت‌تر را در فازهای بعدی به دنبال می داشت که نشد. این نوع محافظه کاری نسبت به اقدامات دشمن منجر به ایجاد خطای محاسباتی در دشمن و اقدامات آن‌ها می شود.  

مسئول کمیته حقوق بشر مجلس بر ضرورت تصویب قانونی در شأن شهید سلیمانی که اثر عملیاتی نسبت به اقدامات دشمن داشته‌باشد، تأکید کرد و گفت: نیاز به یک اقدام قاطع و به موقع داریم و مطالبه رهبری اقدام حقوقی بازدارنده است. مجلس در این زمینه مصمم است و طرحی در سالگرد شهادت سردار در این زمینه ارائه می‌شود.