پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا در روزگاری که زندگی همه‌ی ما روی دور تند است و حتی برای خرید کتاب هم زمان کافی نداریم، باید کتاب‌ خواندن را کنار بگذاریم؟ آیا مشکل در خرید کتاب می‌تواند دلیلی برای ترک کتاب‌ خواندن شود؟ نه، این هرگز نمی‌تواند بهانه‌ی خوبی باشد. حالا که امکان خرید اینترنتی کتاب وجود دارد، حالا که می‌توان خرید آنلاین را تجربه کرد و حالا که فروشگاه‌های اینترنتی کتاب به ما کمک می‌کنند تا به آسانی کتاب موردنظر خود را خریداری کنیم، چرا از این امکان فوق‌العاده مفید استفاده نکنیم؟ نیازی به بیرون رفتن از خانه نیست. تنها از طریق کامپیوتر یا گوشی موبایل می‌توانیم پا به دنیایی بگذاریم که خارج شدن از آن به سختی ممکن است؛ دنیایی پر از علم و آگاهی، دنیای کتاب.

 

و اما حالا به این سوال پاسخ دهید. آیا تاکنون به یک سایت خرید کتاب سر زده‌اید؟ اگر جوابتان منفی است بعد از خواندن این مطلب حتما به یکی از این فروشگاه‌ها مراجعه خواهید کرد.

چرا خرید آنلاین؟

در بحبوحه‌ی روزهایی که بیرون رفتن از خانه با مشقت فراوان همراه است و حتی به خاطر عواملی مانند بیماری یا آلودگی هوا یا مشکلاتی از این دست خطرآفرین نیز هست، خرید اینترنتی کتاب گزینه‌ای بسیار مفید است. کتاب معجزه‌ای است که گذر زمان را نامحسوس می‌کند و زهر شتاب ایام را می‌گیرد. کتاب، این رفیق همیشگی حتی در خانه‌نشینی‌ها نیز همدم ماست و نباید از آن غافل شد.

اکنون به این مسائل فکر کنید: چندین بار با این مشکل مواجه شده اید که کتاب موردنظرتان را در کتاب‌فروشی‌ها نیافته‌اید؟ یا چندین بار به در بسته‌ی کتاب‌فروشی خورده‌اید؟ چندین بار تا کتاب‌فروشی رفته‌اید و از چندعنوان موردنظرتان فقط یکی را یادتان آمده و بقیه را فراموش کرده‌اید و دیگر مسیرتان به کتاب‌فروشی نیفتاده است؟

 

بیایید چندتا از مزایای خرید اینترنتی کتاب را به صورت جزئی با هم مرور کنیم:

  • هرچه بخواهید می‌یابید: در نظر بگیرید که یک روز هرچه دنبال کتاب موردنظرتان گشته‌اید آن را پیدا نکرده‌اید. هرچه بیشتر گشته‌اید کمتر یافته‌اید. از این کتاب‌فروشی به آن کتاب‌فروشی. خسته و درمانده و ناامید. تصور کنید نگارش پایان‌نامه‌تان در گرو یافتن همین کتاب است یا پروژه یا تحقیقتان وابسته به مطالعه‌ی آن است. صبر کنید، به قسمت شیرین داستان هم می‌رسیم. بعد از آن‌همه جستجو تازه می‌فهمید که کتاب موردنظرتان تنها به اندازه‌ی چند کلیک با شما فاصله داشته است. بله، سرانجام هم کتابتان را در یک فروشگاه اینترنتی کتاب می‌یابید. شیرینی یافتن کتاب موردنظر، دست‌کمی از رسیدن به وصل معشوق ندارد.
  • مگر نگفته‌اند وقت طلاست؟ پس تا می‌توانید آن را پس‌انداز کنید: پیش‌تر هم اشاره شد که خرید آنلاین کتاب گزینه‌ای بسیار مناسب برای صرفه‌جویی در زمان شماست. ترافیک و چراغ قرمز، خیابان‌های شلوغ، ورود ممنوع‌ها، متروها، سر و صدا، نامساعد بودن هوا، گرما یا سرما، همگی عواملی هستند که هر یک به تنهایی قادرند شما را از بیرون رفتن و خرید کتاب بازدارند. اما تا امکان خرید آنلاین کتاب هست، ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم نمی‌توانند شما را از انجام این کار منصرف کنند. در ضمن نباید فراموش کنیم یک فروشگاه اینترنتی کتاب هیچ‌وقت بسته نیست؛ اراده کنید، خرید کنید، پیک سفارش شما را به سرعت درب منزل تحویلتان می‌دهد. همچنین شما می‌توانید سری به صفحات معرفی کتاب این سایت‌ها بزنید و با کتاب مورد نظرتان بیشتر آشنا شوید. با خواندن یک معرفی کتاب خود، خود را در یک کتابفروشی بزرگ تجسم خواهید کرد که از یک فروشنده حرفه‌ای کتاب راهنمایی می‌گیرد.
  • ارسال رایگان کتاب: یک  فروشگاه اینترنتی خوب از سرویس ارسال رایگان کتاب هم برخوردار است. سایت فروش اینترنتی کتاب وب  را می‌توان نمونه چنین فروشگاه اینترنتی خوبی در نظر گرفت که با بهره‌مندی ازسرویس ارسال رایگان کتاب ، کتاب‌های خریداری شده توسط خریداران خود را به رایگان به سراسر کشور ارسال می‌کند. ( حتی یک جلد)
  • قیمت‌های رقابتی و تخفیف‌هایی به شیرینی عسل: به دلیل وجود سایت‌های مختلف فروش کتاب، شما می‌توانید به راحتی قیمت کتاب موردنظرتان را در چند سایت مختلف بررسی و آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کنید. چه امکانی بهتر از این؟ اگر حس کردید فروشگاهی قیمت کتابی را بالاتر از میزان واقعی‌اش ارائه می‌کند می‌توانید به راحتی یک فروشگاه دیگر را امتحان کنید. تخفیفات را هم فراموش نکنید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، پیشنهاد وسوسه‌انگیز خرید کتاب با تخفیف را طوری ارائه می‌کنند که خواب و خوراک را از کتاب‌خوان‌ها می‌گیرد.

 

خرید کتاب

  • در خرید یک کتاب شک دارید؟ نظرات را بخوانید: یکی از مزایای فروشگاه‌های اینترنتی دسترسی به نظرات سایر کاربران است. اگر دنبال کتابی در موضوعی خاص هستید و هنوز در انتخاب نهایی خود دچار تردید هستید، به راحتی می‌توانید نظر سایرین را در مورد کتاب‌های موردنظر خود بخوانید. این اطلاعات قطعا به کمک شما می‌آید تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. شما هم می‌توانید پس از خواندن کتاب نظر خود را در مورد آن ارائه کنید.
  • پیشنهادهای وسوسه‌انگیز را فراموش نکنید: شما وارد یک فروشگاه اینترنتی کتاب می‌شوید، کتاب موردنظر خود را جستجو می‌کنید و جایی در صفحه می‌بینید که کتابی دیگر هم به شما پیشنهاد شده است. اتفاق جالبی است. ممکن است کتاب پیشنهادی مدنظر شما نباشد ولی با یک جستجوی جزئی در مورد آن کتاب و یا حتی خواندن نظرات سایرین درباره‌ی آن این شانس را به خود می‌‌دهید که با کتابی تازه و دنیایی جدید مواجه شوید. بله درست است، شما به قصد خرید یک کتاب وارد این فروشگاه شده بودید اما با دستی پر فروشگاه را ترک می‌کنید.