فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در پیام‌های جداگانه درگذشت امیر سرتیپ دوم «سعید پور داراب» از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از فاتحان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را تسلیت گفتند.

پیام فرماندهان ارتش برای درگذشت یکی از فاتحان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، در متن پیام امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی»  فرمانده کل ارتش آمده است: بخش مهمی از حافظه تاریخ این سرزمین مرهون رشادت، تلاش و ایثار مردانی است که در هشت فصل عاشقی کمر همت برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران بستند و در راه استقلال، تمامیت ارضی و نظام  مقدسمان، جان خود را نثار کردند.

در ادامه این پیام آمده است: خاطرات آن مردان بزرگ را باید در سرزمین های داغ جنوب  و گردنه های سر برافراشته غرب مرور کرد و سالها رشادت، صبوری و ایستادگیشان را باید  به بلندای نام ایران در اهتزاز داشت. او  در دوران جنگ تحمیلی به دنبال حضورموثر در مناطق مختلف عملیاتی و حماسه آفرینی های ماندگار در دهها عملیات از جمله بیت المقدس و فتح المبین  مفتخر به دریافت نشان‌های فتح از فرماندهی معظم کل قوا" مدظله العالی" شد.

امیر پورداراب در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی منشاء خدمات بسیار بود

در متن پیام دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ‌ کننده ارتش آمده است: رشادت های کم نظیر آن فرمانده دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات های فتح المبین و  بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر که وی را مفتخر به دریافت نشان‌های فتح از  فرماندهی معظم کل قوا (دامت برکاته) کرد هیچگاه از خاطره مردم قدرشناس ایران اسلام پاک نخواهد شد.

در ادامه این پیام آمده است: امیر پورداراب علاوه بر درخشش در دوران دفاع و فرماندهی تیپ ۳  لشکر قهرمان ۲۱حمزه سیدالشهدا علیه السلام، در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی نیز منشاء خدمات بسیار بود و هزاران تن از افسران جوان از تجارب ارزنده ایشان در آن  دوران پرشکوه بهره مند شدند. آن امیر سرافراز با تالیف دهها جلد کتاب مرجع حوزه دفاع مقدس، فرازهایی از تلاش مقدس رزمندگان ارتش و سپاه در سالهای جنگ را به رشته تحریر درآورد که در شمار ارزشمندترین صفحات کتاب پرافتخارجنگ تحمیلی است.

امیر پورداراب راوی ناب ترین حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس است

در متن پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده است: از دست دادن سند زنده پایمردی های نیروی زمینی قهرمان ارتش در دوران دفاع مقدس، ضایعه ای جبران ناپذیر در بازگویی تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس خواهد بود. امیر پورداراب راوی ناب ترین حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، و از لایق ترین فرماندهان نیروی زمینی در تمام عرصه های رزمی، تاکتیکی، دلیری و از خودگذشتی بود.

در ادامه این پیام آمده است: تلألو رشادت و مجاهدت های غیورمردان نیروی زمینی ارتش در جای جای مناطق جنگی و لحظه لحظه های دوران دفاع مقدس، مرهون درایت فرماندهانی از جنس امیر سعید پورداراب است. ابوصلیبی خات، کوت کاپون، عین خوش، علی گره زد و تمام خاک خوزستان خاطره گام های استوار مردی را که زمزه اش آزادی، نجوایش میهن پرستی و ذکر لبانش یا حسین(ع) بود را فراموش نخواهد کرد و دریافت "نشان فتح" بخاطر حضور موثر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس و... گواه این پایمردی است.

امیر پورداراب در جبهه فرهنگی هم  کارنامه درخشانی دارد

در متن پیام  حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: بی تردید رشادت این فرمانده ولایی در ۸ سال دفاع مقدس، بویژه در عملیات‌های فتح المبین و بیت‌المقدس در برگ های پرافتخار تاریخ ایران اسلامی نقش بسته و  افتخار دریافت دو نشان فتح از دستان مبارک فرمانده معظم کل قوا تا ابد بر سینه این فرمانده رشید خواهد درخشید.

در ادامه این پیام آمده است: این فرمانده رشید علاوه بر اینکه در میدان نبرد منشا خدمات ارزنده ای بود و دلاورمردانه در جبهه های حق علیه باطل حضوری موثر داشت، در جبهه فرهنگی نیز با تالیف ده‌ها جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس، کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

دلاوری های امیرپورداراب در حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد

در متن پیام  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمده است: حماسه و رشادت‌های این فرمانده شجاع، مخلص، ولایتمدار و خستگی‌ناپذیر در آزادسازی خرمشهر و عملیات‌های دوران دفاع مقدس که منجر به دریافت نشان‌های فتح ۲و ۳ از فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شد، خود گواهی بر قابلیت ها، توانمندی و جایگاه والا و ارزشمند آن مرحوم است و از حافظه ملت بزرگ ایران پاک نخواهد شد.