ایرنا/ هشت عضو کابینه این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منصور غلامی،‌ عبدالرضا رحمانی‌فضلی، رضا اردکانیان، محسن حاجی‌میرزایی و بیژن نامدار زنگنه، کاظم خاوازی و آذری‌جهرمی وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، نیرو، آموزش و پرورش و نفت، جهاد کشاورزی، محمد جواد ظریف و محمدجواد آذری جهرمی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می یابند تا به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهند.
کمیسیون تلفیق از این هفته جلسات خود را برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ آغاز کرده و این هفته درباره کلیات لایحه رای گیری خواهند کرد. 
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس این هفته در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ارائه گزارش و بررسی چارچوب، جهت‌گیری‌ها و ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار دارند.
این کمیسیون گزارش درآمدهای مالیاتی، واگذاری دارایی‌های مالی (اوراق)، فروش و درآمدهای نفتی پیشنهادی لایحه، درآمدهای ارزی پیش‌بینی شده در لایحه، کلیات بودجه و جداول درآمدی را در دستور کار دارد.
اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ادامه بررسی گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را در دستور کار خود دارند.
اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز این هفته میزبان عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی است و قرار است پیرامون مشکلات واحدهای تولیدی/تامین ارز و ارز با منشا خارجی و استنکاف بانک از قیول حسابرسی سازمان حسابرسی را تبادل نظر شود.
اعضای این کمیسیون همچنین مسئولین سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و خزانه‌داری کل کشور درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشست خواهند داشت.
بررسی طرح‌/ لایحه انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه‌های دولتی در اصل نود، بررسی طرح/لایحه طرح اصلاح ماده ۴۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در اصل نود، نشست هیات رییسه و روسای کمیته‌های کمیسیون هم در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه این هفته بررسی طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در دستور کار دارند.
اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دوشنبه این هفته میزبان محسن حاجی میرزایی هستند و قرار است به سوالات علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و محلات، محمدصالح جوکار نماینده یزد،محمد خدابخشی نماینده الیگودرز، محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم، شهریار حیدری نماینده کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشیرین، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، ابراهیم رضایی نماینده بوشهر و دشتستان، محمد حسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب، احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی، بهروز محبی نماینده  سبزوار، جغتای و جوین،‌علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندورود پاسخ دهد.
منصور غلامی وزیر علوم هم این هفته در کمیسیون ‌آموزش مجلس حضور خواهد یافت تا به سوالات علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل، رجب رحمانی نماینده تاکستان، مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب، علی اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی، معین الدین سعیدی نماینده چابهار پاسخ دهد.
این کمیسیون روز سه‌شنبه هم علاوه بر بررسی گزارش رییس سازمان بسیج مستضعفین، بررسی محتوای کتب درسی دانش آموزان با محوریت موضوع شهدای ترور با حضور دبیرکل بنیاد هابیلیان را نیز در دستور کار دارد.
اعضای کمیسیون اجتماعی در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ادامه بررسی طرح مدیریت تعارض منافع با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط را در دستور کار دارند.
این کمیسیون این هفته همچنین لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی را در دستور کار خود دارد.
کمیسیون اقتصادی این هفته میزبان رضا اردکانیان وزیر نیرو است و قرار است وی با حضور در این کمیسیون به سوالات روح الله نجابت نماینده شیراز پاسخ دهد.
بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده (۲۳۴) آئین‌نامه داخلی در خصوص اجرای ناقص قوانین حوزه پولی و بانکی هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی اعلام شده است.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این هفته گزارش هیات اعزامی به ونزوئلا در خصوص نظارت بر انتخابات پارلمانی آن کشور را اسماع خواهند کرد.
بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  گزارش بررسی ابعاد فرهنگی، سازمانی، منطقه‌ای، حقوقی و نظامی ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی با حضور مسئولان ذیربط، استماع گزارش کارگروه دفاعی در خصوص نشست مشترک با جمعی از خانواده‌های شهدا هم در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.
اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم این هفته گزارش هیات اعزامی به کشور ونزوئلا به منظور نظارت بر روند انتخابات پارلمانی آن کشور را استماع خواهند کرد.
بررسی رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خوزستان، آیین‌نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، آیین‌نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور را در دستور کار خود دارند.
اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین در روز سه‌شنبه میزبان عبدالرضا رحمانی فضلی هستند. وی قرار است برای پاسخ به سوالات نمایندگان روح‌اله نجابت نماینده شیراز و زرقان، علی زنجانی حسنلویی نماینده نقده و اشنویه، سمیه محمودی نماینده شهرضا و دهاقان، محمود احمدی بیغش نماینده شازند، سید جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر، محمد علی پور نماینده ماکو و چالدران، مصطفی نخعی نماینده نهبندان و سربیشه، مجتبی یوسفی نماینده اهواز، کمال حسین پور نماینده ایرانشهر و سردشت، مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، علی علیزاده نماینده مراغه و عجب شیر، الله‌وردی دهقانی نماینده ورزقان، سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه، محمدرضا صباغیان نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد) در کمیسیون حضور یابد.
کمیسیون انرژی مجلس این هفته بررسی طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و (CNG) ، بررسی طرح تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمزارز را در دستور کار دارند.
اعضای این کمیسیون روز دوشنبه هم میزبان بیژن زنگنه خواهند بود. زنگنه با حضور در کمیسیون به سوالات مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران، سارا فلاحی نماینده ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و چرداول، پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان، حسین میرزایی نماینده اصفهان (دو فقره)، لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین، آبیک و البرز، کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت (دو فقره)، محمود احمدی بیغش نماینده شازند، رضا آریان‌پور نماینده مینو دشت، گالیکش و کلاله، جلیل مختار نماینده آبادان (سه فقره) و شهریار حیدری نماینده سرپل ذهاب و قصرشیرین پاسخ خواهد داد.
روز سه شنبه هم رضا اردکانیان وزیر نیرو در کمیسیون حضور خواهد یافت تا به سوالات احمد جباری نماینده بندر لنگه، بستک و پارسیان، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان، لالی و اندیکا، حبیب الله دهمرده نماینده زابل، هیرمند، هامون و زهک، علی علیزاده نماینده مراغه و عجب شیر، آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال، صدیف بدری نماینده اردبیل، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز (دو فقره)، هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه، حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماصال، احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه، الله‌وردی دهقانی نماینده ورزقان پاسخ دهد.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس روز یکشنبه رسیدگی به درخواست عده‌ای از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد نهاد ریاست جمهوری در حوزه مالی و اجرایی از سال ۹۲ تا ۹۹ را در دستور کار دارند.
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم این هفته بررسی راهکارهای اجرائی کردن فرمایشات اخیرمقام معظم رهبری در خصوص پرستاران، بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور مسئولین سازمان نظام پرستاری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در روز دوشنبه دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال میرمحمدی نماینده تفت و میبد را در دستور کار دارند.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز یکشنبه میزبان مدیرعامل بانک صادرات هستند و قرار است وی در خصوص تسهیلات مربوط به واحدهای تولیدی  توضیحاتی ارائه دهد.
روز دوشنبه هم‌آذری جهرمی برای پاسخگویی به سوالات حسن رزمیان مقدم نماینده درگز، عباس مقتدایی نماینده اصفهان، محمدکعب عمیر نماینده اهواز، محمدرضا صباغیان نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد (دو فقره)، امیقلی جعفری بروجنی نماینده بروجن، محمدصالح جوکار نماینده یزد، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، علی بابائی کارنامی نماینده ساری، مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب در کمیسیون حضور خواهد یافت.
کمیسیون عمران بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی را در دستور کار دارد.
کمیسیون فرهنگی هم طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را در دستور کار دارد.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست این هفته با دعوت از استاندار اردبیل و وزرای جهاد کشاورزی و نیرو مصوبات سفر کمیسیون به شهرستان پارس آباد و دشت مغان را در دستور کار دارند.
وضعیت مازاد تولید در محصولات کشاورزی و چگونگی برنامه‌ریزی صادرات آن با حضور وزرای جهاد کشاورزی و امور خارجه بررسی خواهد شد.
وزیر نیرو هم قرار است برای پاسخ به سوالات محمد جواد عسگری نماینده داراب و زرین دشت، ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر، محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهررحمت اله نوروزی نماینده علی آباد، محمد کعب عمیر نماینده شوش، محمدحسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب، سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان، سمیه محمودی نماینده شهرضا و دهاقان، آرش زره تن لهونی نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار، معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار، کنارک، قصر قند، شهر و بخش مرکزی نیک شهر، جلال محمود زاده نماینده مهاباد در کمیسیون حضور یابد.