رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای شبکه پنج نفره جاعل و توزیع‌کننده ارزهای خارجی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال ارز خارجی کشف شد.

جاعلان ارز تقلبی در تهران دستگیر شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار «علیرضا لطفی» افزود: در اواخر آذرماه امسال کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در راستای دستگیری متهمان توزیع‌کننده دلارهای جعلی در سطح شهر موفق شدند سه متهم را که با تشکیل باندی دلارهای جعلی را توزیع می‌کردند در دو عملیات مستقل دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان، ۷۳ هزار دلار جعلی کشف کردند.

وی بیان کرد: متهمان اظهار داشتند، دلارهای تقلبی را از شخصی به نام «صابر » ساکن یکی از شهرستان‌های غربی کشور تهیه کرده‌اند که با هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم به مخفیگاه وی اعزام و ضمن دستگیری متهم، موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه‌ او   ۲۱۰  هزار دلار، ۱۶۶  میلیون دینار عراقی،  ۸۱۰ هزار دینار کویت، یک برگ اسکناس هزاری افغان، بالغ بر ۲۰۰ برگ کاغذ اسکناس جعلی، ۵۵ برگ دلار سیاه، ۲۲ برگ کاغذ مورد استفاده برچسب کیف دلار، ۲ دستگاه تشخیص اصالت اسکناس، یک دستگاه پول شمار، یک دستگاه پرس کارت، یک دستگاه تایپ ماشین و مدارک و اسناد جعلی دیگر کشف کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: «صابر» نیز در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت که دلارهای تقلبی را از شخصی بنام «اسد» گرفته است که بلافاصله با اقدامات پلیسی فرد مورد نظر نیز در مخفیگاهش دستگیر و تعداد سه هزار و ۵۰۰ دلار تقلبی از وی کشف شد.

سردار لطفی با بایان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، افزود: اعضای باند پنج نفره تهیه و توزیع ارزهای تقلبی دستگیر و با صدور قرار قانونی مناسب برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم این پلیس قرار دارند.

 ۱۳ واحد صنفی در اجرای محدودیت‌های کرونایی در پایتخت پلمب شدند 

با تلاش ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی در ۲۴ ساعت گذشته از سه هزار و ۴۹ واحد صنفی بازدید و ۱۳ واحد صنفی متخلف با دستور قضائی، پلمب شد. 

در روز هفتم دی ماه ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پایگاه های یازده‌گانه پلیس امنیت پایتخت در قالب تیم‌های نظارتی با همکاری اداره بهداشت و سازمان صمت در سطح شهر تهران در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، از واحدهای صنفی نقاط مختلف پایتخت بازدید کردند.

گفتنی است، در این طرح، پلیس از سه هزار و ۴۰ واحد صنفی بازدید شد و ۴۹ متصدی متخلف واحدهای صنفی اخطار کتبی گرفتند.

همچنین، با هماهنگی های قضائی، ۱۳ واحد صنفی که هیچ توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نداشتند پلمب شدند.

به سه هزار و ۶۸۷ مراجعه کننده به واحدهای صنفی که بدون ماسک در این واحدها نیز حضور داشتند، تذکر لسانی برای استفاده از ماسک داده شد.