«الکساندر دوگین» نظریه‌پرداز و فیلسوف روس گفت: «سردار قاسم سلیمانی برای عصر حاضر، آینده و ابدیت مبارزه کرد و در واقع اعتقاد دارم که سلیمانی شهید آینده است.»

فیلسوف روس: سلیمانی شهید آینده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوگین روز سه شنبه در وبینار بررسی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در مسکو،  با بیان اینکه او در واقع جنگجوی واقعی عصر آینده است، تصریح کرد: شهید سلیمانی در عرصه ژئوپلتیک نیز برای احیای سوریه،  عراق و برای آزادی فلسطین مبارزه می کرد.

 او گفت: «سلیمانی بارها به جنبش مقاومت در منطقه خاورمیانه تقویت بخشید و گسترش داد و زندگی خود را فدای ایده‌آل‌هایش کرد و با شهادت او، ایده‌آل‌هایش کشته نشدند بلکه باعث شهرت بیشتر ایشان شد.»

 دوگین اظهار کرد: من فکر می کنم سلیمانی جوانمردانه ترین سرنوشت را در میدان نبرد برای خود رقم زد.

 این فیلسوف گفت: باید به بستگان شهید سلیمانی و مردم ایران تسلیت گفت اما در واقع من می خواهم اظهار شعف کنم که ایران چنین فرزندانی را در خود تربیت و پرورش داده است.

 او تصریح کرد: «سلیمانی نه تنها با اظهاراتش، بلکه در عمل با شهادت خویش در مورد ابدیت شهادت می داد و کسی که که به زندگی ابدی شهادت می دهد، نمی تواند از بین برود و فانی باشد بلکه زنده تر از هر زمانی است و شهید سلیمانی این گونه است.»

رهبر جنبش بین المللی اوراسیا افزود: شهید سلیمانی جان خود را در راه اعتقادات دینی و وطن خویش داد و به نیکی دنیا را ترک کرد.

وی با اشاره به رشادت‌های این شهید والا مقام و با اشاره به تعریف فرهنگ شهادت در مکتب اسلام و کلیسای ارتدکس روسیه، زندگی پربرکت و شهادت وی را در مسیر ایمان و خدمت به خدا،  مسیری الهی که باعث غبطه است، نامید.

 فیلسوف روسی اظهار کرد: مقایسه حیات و مرگ، درست نیست بلکه باید بین مرگ ارزشمند و مرگ با زندگی بی ارزش و بی مفهوم مقایسه برقرار کرد و سلیمانی یک زندگی عالی را پشت سر گذاشت و برای ایمان و امام خویش و برای منافع سرزمین و خاک ایران مبارزه و جان خود را فدا کرد.

دوگین تصریح کرد: سلیمانی یک متخصص راهبردی بود که برای برقراری عدالت در منطقه و جهان مبارزه کرد.

در آستانه نخستین سالگرد ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، جمعی از اندیشمندان و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی ایران، روسیه و سوریه در وبیناری، نقش و جایگاه والای سردار سلیمانی در مبارزه بی‌امان با تروریسم مورد حمایت آمریکا را تشریح کردند.

سحرگاه جمعه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه «ابومهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در جریان یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، توسط پهپادهای آمریکایی هدف قرار گرفتند و هر دو به همراه شمار دیگری از همراهان، شهید (ترور) شدند.