«احمد الاسدی» رئیس‌فراکسیون «السند الوطنی» و سخنگوی ائتلاف «فتح» در پارلمان عراق، اعلام کرد که عاملان و شریکان ترور حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس، و «ابومهدی المهندس» نفر دوم حشدالشعبی عراق، خواب راحتی نخواهند داشت و انتقام حقیقی خون این دو شهید، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.وی افزود: کسی که گمان می‌کند جنایت فرودگاه [بغداد] بدون مجازات می‌ماند، دچار توهم است و کسی که در جنایت فرودگاه نقش داشته و با خیالی راحت می‌خوابد، توهمش بیشتر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: انتقام حقیقی خون این دو شهید، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق خواهد بود و این اتفاق، بزرگ‌ترین سیلی به دولت احمق« دونالد ترامپ» است.

از سوی دیگر، «فالح الخزعلی» نائب رئیس‌فراکسیون السند الوطنی نیز از تحقیقات پارلمان برای شناسایی همدستان آمریکایی‌ها در جنایت مذکور خبر داد.

13 دی سال گذشته آمریکا در اقدامی جنایتکارانه، سپهبد سلیمانی و المهندس را در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رساند. دو روز پس از این اتفاق نیز پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق را تصویب کرد.

تشییع نمادین فرماندهان مقاومت

دیروز و در آستانه نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی و المهندس، شهر کربلای معلی شاهد برگزاری مراسم تشییع نمادین این دو شهید و سایر شهدای مقاومت عراق بود.

قبلا نیز مرکز اطلاع‌رسانی سازمان حشد‌الشعبی عراق اعلام کرده بود، تا پایان ماه جاری میلادی در سراسر این کشور، به مناسبت نخستین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، چندین مراسم در دو بخش رسمی و مردمی تدارک دیده شده است.

شعار «شهادت و حاکمیت» نیز به عنوان شعار اصلی اولین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید انتخاب شده تا بر ضرورت اخراج اشغالگران و بازپس‌گرفتن حاکمیت عراق تاکید شود.

خبر دیگر اینکه، خیابان منتهی به فرودگاه بغداد، یعنی محل شهادت سرداران مقاومت، نیز به نام شهید ابومهدی المهندس تغییر نام داده شد.