روحانی گفت :‍ دشمن از ترور سلیمانی ضرر خواهد کرد

هشدار حسن روحانی در مورد ترور سردار سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور گفت: دشمن از ترور سلیمانی ضرر خواهد کرد چرا که جوانان راه او را ادامه خواهند داد. شهید سلیمانی و یارش ابومهدی مهندس برای ما بسیار ارزنده بودند.

احیای دریاچه ارومیه از کارهای بزرگ و تاریخی ایران است

تهران-ایرنا- رییس جمهوری با بیان اینکه کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ و تاریخی ایران است، گفت: امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز پنج شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در قالب پویش الف_ب_ایران و بهره برداری از سد کانی سیب اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود. چون زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است.

 وی اضافه کرد: اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند. مخصوصاً در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.

 رییس جمهوری با بیان اینکه کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ تاریخی ایران است، گفت: امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه این طرح برای ما مهم است، از اقدامات و تلاش‌های مهندسین برای اتمام آن سد کانی سیب و همچنین اقدامات برای اتمام تونل مهم ۳۵ و نیم کیلومتری قدردانی کرد.

رییس جمهوری همچنین از استاندار آذربایجان غربی خواست تا کانالهای ۳ و ۴ شبکه زهکشی کرم آباد که در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد، در اسرع وقت تکمیل شود تا کشاورزان منطقه حداکثر استفاده را از این کانال‌ها و سدها داشته باشند.