سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اگر کسی به خطوط قرمز ما نزدیک شود، جوابمان کوبنده خواهد بود، گفت: اینکه رژیم فعلی در کاخ سفید چه اقدام و نیتی را ممکن است در سر داشته باشد آنقدر اهمیت ندارد که ما در خصوص پاسخ خود مطمئن هستیم و برای هر سناریویی آماده‌ایم.

هشدار صریح وزارت خارجه به آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بازدید از مجموعه خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی با خبرنگار گروه سیاست خارجی این خبرگزاری، درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر آرایش‌های جنگی در منطقه و واکنش‌هایی که ایران در این مدت داشت و در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به این شرایط، شما احتمال وقوع درگیری و خبطی را در روزهای پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید از سوی آمریکا یا رژیم صهیونیستی می‌دهید؟ عنوان کرد: برخی از این‌ها گزارش سازی و خبرسازی بود، ولی برخی از آن به صورت واقعی است. آنچه به رژیم اشغالگر قدس مرتبط است این است که این رژیم خوب  می‌داند که اگر کسی به خطوط قرمز ایران نزدیک شود، جواب ایران کوبنده خواهد بود. ما در مورد امنیت ملی، امنیت و منافع ملت ایران نه مسامحه می‌کنیم و نه با کسی مصالحه.

وی خاطرنشان کرد: اما در مورد تحرکات آمریکا، برخی شیطنت‌ها و نشانه‌هایی را دیده و می‌بینیم که تحرکات شطینت‌آمیزی هستند. به طور مستقیم و بدون هیچگونه پرده پوشی گفتیم که مسؤولیت عواقب هرگونه ماجراجویی با آمریکاست. ما قطعا به دنبال تنش نیستیم، اما در عین حال در دفاع از منافع خود کاملا جدی هستیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی عنوان کرد: این موضوع را از طریق مجاری خود به اطلاع واشنگتن رساندیم و به منطقه هم گفته‌ایم که باید مراقبت کنند در دام توطئه‌ها و شیطنت‌‌ها نیفتند.

وی بیان کرد: اینکه واقعا رژیم فعلی در کاخ سفید چه اقدام و نیتی را ممکن است در سر داشته باشد آنقدر اهمیت ندارد که ما در خصوص پاسخ خود مطمئن هستیم. ما برای هر سناریویی آماده‌ایم و در همه ابعاد سناریوهای مختلف بررسی شده است. ما آغاز کننده هیچ چیزی نخواهیم بود. اما پاسخ ما قطعی، یقینی و محکم خواهد بود. امیدواریم بیش از این به میراث شومی که از خود باقی گذاشته‌اند، چیزهای شوم دیگری اضافه نکنند. شمارش معکوسی که برای اخراجشان از کاخ سفید آغاز شده را به نوعی آبرومندانه تر تمام کنند. همین میراث شومی که به جا گذاشتند برای کل تاریخ ایالات متحده کفایت می‌کند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: برای ما تفاوتی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید است و چه روزی از دولت آن است، برای ما، هر اقدامی برای همان روز سنجیده و همان روز پاسخ داده می‌شود.