فرماندهان ارشد نظامی در پیامهای جداگانه ارتحال علامه محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

پیام فرماندهان ارشد نظامی برای درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده کل ارتش:آیت الله مصباح یزدی، کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته است

متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ - پیامبر اکرم(ص)

درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب تالم و تاثر خاطر گردید.

سالها مجاهدت و مبارزات انقلابی ایشان در دوران پیروزی انقلاب و  یک عمر خدمت مجاهدانه و خالصانه آن عالم ربانی در تببین و ترویج اسلام و تلاش در تربیت شاگردان در حوزه های علمیه کارنامه درخشانی از آن بزرگوار به یادگار گذاشته است.

در کنار مبارزات و فعالیت های مذهبی و فرهنگی،  آثار ارزشمندی از آن فقیه عالیقدر و انقلابی در زمینه تفسیر، فلسفه و علوم اسلامی برای امروز و فردای رهجویان اسلام ناب محمدی به یادگار مانده و به رشته تحریر در آمده که موجب شناخت عمیق فرهنگ اصیل اسلام  و قرآن است.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن عالم مجاهد و انقلابی، رحلت جانسوز  ایشان را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شاگردان، ارادتمندان  و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه در پی ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی

متن پیام سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال جانسوز مجاهد نستوه ،فقیه انقلابی و فیلسوف الهی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی(ره)  رئیس معزز موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره ) و از پرچمداران خط مقدم وفاداری و دفاع از امامین انقلاب اسلامی ، موجب تاثر و اندوه فراوان گردید .

آن عالم جلیل القدر و متفکر برجسته، عمر پربار خویش را صرف تعلیم علوم ، معارف و موضوعات اساسی اسلام و ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و هدایت فکری و اعتقادی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و پیشتازی در عرصه‌های مقابله به موقع با تفکرات التقاطی و نفوذ نحله های انحرافی نمود  و در زمره طلایه داران همت جهادی و دائمی در تربیت شاگردانی ممتاز و نواندیش  در حوزه و دانشگاه و پشتوانه سازی برای تحکیم مبانی و اصول انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بشمار می رفت، به گونه‌ای که رهبر عظیم الشأن انقلاب در توصیف و تکریم ایشان فرمودند :"به لطف خدا ، این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلا شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری در زمان ما را پر کرد."

مجاهدت ها و تلاش های سترگ ، درخشان و اثرگذاری های فکری و اعتقادی آن فقیه فداکار و وفادار به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهان اسلام  را پاس  داشته و اطمینان داریم کارنامه پرفروغ آن شخصیت متواضع ، فروتن ، وارسته و برخوردار از معرفت و حکمت ، با تلاش شاگردان و علاقه‌مندان معزز وی همچنان گرمابخش حوزه و دانشگاه و میدان های نقش آفرینی خیل عظیم جوانان مشتاق عزت و عظمت اسلام ناب محمدی(ص)  و پیش برندگی انقلاب خواهد بود.

فقدان آن عالم متقی و زبان گویای اسلام و انقلاب که ثلمه ای جبران ناپذیر بر پیکر جامعه دینی و انقلابی ایران است را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی )، حوزه های علمیه ، بیت مکرم و ارادتمندان و شاگردان ارجمند وی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقیه فقید ، رحمت و رضوان الهی و برای یادگاران و بازماندگان مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

امیر دریادار سیاری: آیت الله مصباح یزدی، محک و معیارِ ممتاز ولایتمداری بودند

متن پیام امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ (حضرت امام علی علیه السلام)

فقدان حضرت آیت‌الله العظمی محمد تقی مصباح یزدی، استاد اخلاق و بزرگ‌مرد حوزه‌های علمیه، ضایعه‌ای سنگین برای اهل بصیرت و اندوهی بزرگ برای دلسوزان و دلبستگان انقلاب اسلامی ایران است.

آن فقیه مبرز و مفسر برجسته قرآن کریم، در تمام سال‌های انقلاب، محک و معیارِ ممتاز ولایتمداری و پایبندی به ولایت فقیه بودند و به مثابه رکن مستحکم و خلل ناپذیر تبعیت عارفانه و عاشقانه از امامین انقلاب به شمار می‌رفتند.

درگذشت آن یاور برجسته و استاد مسلم و ارزشمند حوزه‌های علمیه را به محضر مقام معظم رهبری، امت ولایتمدار و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض می‌کنم و مغفرت و رضوان الهی را برای ایشان استدعا دارم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار حبیب الله سیاری