مهر/ مشاور اقتصادی فرمانده کل سپاه درباره پیام سردار سلیمانی به قطر گفت: یادم هست در سفری که به قطر داشتم حاج قاسم به من گفت که به مسئولین قطری اعلام کن که جنگ در سوریه به نفع هیچ کسی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رستم قاسمی، مشاوره فرمانده کل سپاه امروز در پنل تخصصی مدیریت به سبک حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد با اشاره به ویژگی های سپهبد شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی در دوران چهل سال خدمت به کشور هیچ‌گاه احساس خستگی نکرد و در روزهای پایانی عمر خود نیز مانند دوران جوانی در حال تلاش و خدمت بود.
وی افزود: شهید سلیمانی با همه انرژی به میدان آمده بود و شبانه روز در حال فعالیت بود و در میدان های مختلف کارهای بسیار سخت را به بهترین شکل انجام می‌داد.  
مشاور اقتصادی فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی به مدیریت شهید سلیمانی در میدان جنگ توجه می‌کنیم می‌بینیم او حتی نگاهش به خانواده های داعشی نیز بود، او یک مدیر تحول گرا بود که در مجموعه محور مقاومت به خوبی می دانست که چگونه باید حرکت کند.  
قاسمی با اشاره به راهبرد سپهبد شهید سلیمانی برای مقابله با داعش، تاکید کرد: او به خوبی می دانست که مقابله با داعش توسط ارتشهای کلاسیک قابل انجام نیست و به  همین دلیل به سمت استفاده از مردم رفت و توانست با هماهنگ کردن با دولت سوریه و عراق، نیروهای داوطلب و مردمی را در مقابله با داعش آورده و معادلات را تغییر دهد.  
وی گفت: نگاه مدیریتی حاج قاسم سلیمانی موجب شد که نیروهای مردمی و داوطلب در عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی به میدان مبارزه با داعش و گروه‌های تکفیری بیایند و توطئه استکبار در این زمینه را به شکست بکشانند.  
مشاور اقتصادی فرمانده کل سپاه با اشاره به جلسه حاج قاسم سلیمانی با رئیس جمهور روسیه، خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی  در بعد سیاسی نیز بسیار توانمند بود و توانست در جلسه بسیار مهم و راهبردی که با رئیس‌جمهور روسیه داشت او را برای حمایت از دولت قانونی سوریه متقاعد کند و حضور روسیه در حمایت از ارتش سوریه بسیار موثر و راهگشا بود.  

قاسمی افزود: یادم هست در سفری که به قطر داشتم حاج قاسم به من گفت که به مسئولین قطری اعلام کن که جنگ در سوریه به نفع هیچ کسی نیست. من این پیام را در دیدار با مسئولان قطری اعلام کردم و مسئولین قطری به من گفتند که به سران ایران اعلام کنید بشار اسد بیش از ۴۵ روز دیگر در قدرت نیست و بهتر است شما از آنها حمایت نکنید. بعدها در دیدار با مسئولین منطقه به من اعلام شد که بشار اسد در قدرت ماند. به خاطر آنکه ایران خواست و با مدیریت حاج قاسم بود که گروه‌های تکفیری در سوریه شکست خورند.
وی تصریح کرد: آمریکایی ها خود اعلام کرده‌اند که داعش را آنها برای پیشبرد اهدافشان تاسیس کردند و هزینه‌های هنگفتی نیز برای سازماندهی آن انجام دادند،  این افراد از قبل آموزش های گسترده دیده بودند و هدف اصلی تاسیس داعش بنا بر اعتراف داعشی هایی که دستگیر شده بودند عبور از سوریه و عراق و رسیدن به ایران بود بنابراین هدف اصلی آنها مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود.
مشاور اقتصادی فرمانده کل سپاه گفت: شهید سلیمانی با یک برنامه‌ریزی اساسی توانست حرکت داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه را متوقف و نیروهای مردمی و ارتش سوریه و عراق را ساماندهی کند. به یاد دارم بعد از شهادت محسن حججی،  حاج قاسم اعلام کرد که ظرف ۳ ماه دیگر، پایان حکومت داعش را اعلام می کند و همگان دیدند که چگونه او به وعده هایی که داده عمل کرد.  
قاسمی تشکیل محور مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران و گسترش این قدرت تا دریای مدیترانه را نتیجه مدیریت حاج ‌قاسم‌سلیمانی دانست و گفت: امنیتی که امروز کشور ما از آن برخوردار است نتیجه یک استراتژی درست است. ما قطعاً در آینده و در بازسازی سوریه نقش خواهیم داشت و از سوی دیگر در بازسازی عراق که کشوری ثروتمند است نیز می‌توانیم حضور داشته باشیم و منافع خود را تامین کنیم. دولت نیز باید با ایجاد شرایط برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان زمینه گسترش همکاری با کشور عراق و سوریه را فراهم کند.  
وی افزود:  ما باید سهم بیشتری را در تجارت و اقتصاد عراق با صادرات به خود اختصاص دهیم.
مشاور اقتصادی فرمانده کل سپاه تصریح کرد:  دولت باید بستر اقتصادی را فراهم کند و تولیدکنندگان نیز باید به دنبال این باشند که سهمی از بازار اقتصاد و تجارت عراق را به خود اختصاص دهند.
قاسمی گفت: من پیشنهاد می کنم که روز شهادت حاج قاسم به عنوان روز بین المللی مبارزه با تروریسم اعلام می شود تا از این طریق بتوانیم راه و هدف حاج‌قاسم و مکتب حاج قاسم را دنبال و آن را جهانی کنیم.