خانه ملت/ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد که امکان بازگشت آمریکا بدون پیش شرط و پیش مذاکره وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر با اشاره به اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه کشور تاکید دارد که آخرین شانس حفظ برجام است، گفت: بدعهدی آمریکا بارها به ملت ایران اثبات شده است، از این رو دیگر ایرانی ها به کاخ سفید اعتماد ندارند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال کشورهای موثر دنیا به منظور کاهش تنش آفرینی آمریکا برای ایران، مانند اعمال تحریم‌های ظالمانه، برجام را که معاهده ای بین المللی است را امضا کردند. کشورهای اروپایی به همراه روسیه، چین، آمریکا و ایران، تعهداتی را پذیرفتند اما آمریکایی ها یکجانبه از این توافقنامه چندجانبه خارج شدند.

وی با اشاره به رفتارهای قرون وسطایی آمریکا علیه ایران، بیان کرد: در دوران قرون وسطا رفتارهای این چنین با هیچ ملتی صورت نمی گرفت اما شاهد هستیم در دروان شیوع بیماری کرونا آمریکا فروش دارو به ایران را تحریم کرده و روز به رو بر فشار اقتصادی خود می افزاید.

این نماینده مجلس ادامه داد: حرف مردم ، نظام و رهبری ایران این است که وقتی برای امضای برجام سال ها مذاکره و گفت‌وگو انجام شده و آمریکایی ها نیز آن را پذیرفته بودند چرا یکجانبه از آن خارج شدند و بدعهدی کردند.

کاظمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بازگشت به برجام ممکن است، بیان کرد: اکنون آمریکا می تواند بدون هیچ قید و شرطی به برجام برگردد، این معاهده با کشور و نظارت کشورهای مختلف منعقد شد که آمریکا در روز روشن آن را پاره کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: ملت ایران تاکید دارند که بازگشت به برجام بدون قید و شرط انجام شود و آمریکا به تعهداتش عمل کند. ما به خاطر آرامش و صلح در دنیا پیش قدم انجام مذاکرات هسته ای بودیم اکنون نیز پیش قدم هستیم، بنابراین آمریکایی ها می توانند بدون هیچ قید و شرطی و هیچ پیش مذاکره ای به برجام برگردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشور تصریح کرد:  آمریکا باید اعتماد ما را جلب کند، نه روی کاغذ، بلکه آمریکا باید در عمل نشان دهد که به تعهداتش عمل می‌کند و ما هم به عنوان کشوری که بارها ثابت کرده‌ایم، سخت مذاکره و سخت امضا می‌کنیم، ولی دقیق اجرا می‌کنیم، یک بار دیگر مجدد به دنیا نشان خواهیم داد آنچه را ما امضا می‌کنیم، پای آن هستیم، ولی مطلقا بدون اجرای کامل برجام از طرف آمریکایی‌ها، این طرف اتفاقی نخواهد افتاد.