روز گذشته انتشار تصویری از نقشه ایران در سایت سازمان ثبت و اسناد کشور موجب واکنش بسیاری از اهالی رسانه و فعالان مجازی در استان لرستان شد و نهایتا با واکنش مسوولان استان مبنی بر تکذیب تغییر در نقشه لرستان شاهد درج تصویر واقعی از نقشه کشورمان در سایت سازمان ثبت و اسناد بودیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته شاهد انتشار تصویری از نقشه ایران در سایت سازمان ثبت و اسناد کشور بودیم که بخشی از خاک لرستان در آن حذف شده بود. موضوعی که با توجه به حساسیت‌هایی که از قبل وجود داشت با واکنش رسانه‌ها و فضای مجازی همراه بود.

این ماجرا هر از چند گاهی باعث توجه اذهان عمومی و واکنش فعالان فضای مجازی در استان لرستان می‌شود و هر بار مسوولان استانی و بعضا کشوری انتشار این نقشه جعلی را سهوی بیان می‌کنند و تاکید می‌کنند که این ماجرا دیگر تکرار نخواهد شد.

با این وجود هنوز شاهد هستیم که در برخی سایت‌های سازمان‌های رسمی در سطح کشور این نقشه جعلی استفاده می‌شود.

فعالان رسانه‌ای و حوزه فضای مجازی در لرستان اعتقاد دارند که این شیطنت عمدی بوده و احتمالا دست‌های پشت پرده برای ایجاد حساسیت در این زمینه وجود دارد.

روز گذشته نیز پس از انتشار خبر انتشار تصویر جعلی در سایت سازمان ثبت و اسناد علیرضا بیرانوند مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان بار دیگر تاکید کرد که هیچ‌گونه تغییری در نقشه لرستان رخ نداده است.

به گفته این مسوول نقشه درج‌‌شده در سایت ثبت اسناد ایران که در آن قسمتی از مرز بین لرستان و چهارمحال و بختیاری به اصفهان الصاق شده کاملاً اشتباه است و هر گونه تغییر در نقشه‌ رسمی کشور تابع انجام روال مشخص است که تاکنون هیچ اقدام رسمی در خصوص اعمال چنین تغییراتی در نقشه کشور انجام نشده است.

با این وجود ماجرای تغییر نقشه لرستان و حذف بخش‌هایی از این استان در نقشه جعلی کماکان مورد توجه فعالان رسانه‌ای و مجازی در لرستان بوده و هنوز کسی به طور واضح متوجه این موضوع نشده است که این درج این نقشه جعلی صرفا یک اشتباه سهوی است یا دست‌‌های پشت پرده هر از چند گاهی دست به شیطنت می‌زنند.