کمیته تحقیق وزارت کشور عراق شرکت انگلیسی را در ترور فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، متهم کرد. این در حالی است که چندی قبل «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق به دست داشتن شرکت انگلیسی «جی فور اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره کرد و اینکه این شرکت در عملیات اطمینان از هدف برای ترور سردار سلیمانی مشارکت داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمیته تحقیق وزارت کشور عراق شرکت انگلیسی را در ترور فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، متهم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، کمیته تحقیق وزارت کشور عراق شرکت انگلیسی را متهم به دخالت در ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس کرد.

این در حالی است که چندی قبل «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق به دست داشتن شرکت انگلیسی «جی فور اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره کرد و اینکه این شرکت در عملیات اطمینان از هدف برای ترور سردار سلیمانی مشارکت داشته است.

وی در گفتگو با این شبکه گفته بود: شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» که امور امنیتی فرودگاه بغداد را برعهده دارد در بخشی از عملیات اطمینان از هدف برای انجام ترور شرکت کرد. روتین فرودگاه بغداد این است که به هنگام نشستن یک هواپیما در فرودگاه، شرکت جی فور اس باید در یک مکان مشخصی از فرودگاه حضور داشته باشد اما تنها در آن روز و آن پرواز خودروی این شرکت انگلیسی در مکان خود حضور نیافت بلکه دقیقاً در مقابل راه پله هواپیما و محل پیاده شدن مسافران ایستاد، بنابراین این امر نشان می‌دهد که این شرکت مسئول انجام این ماموریت شده است.افسران امنیتی به دوربین‌های رصد در نزدیکی پله هواپیما دست یافتند که ماموریت آنها رصد حرکت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود.