نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اصلاح بودجه، اصلاح نظام مالی و اصلاح نظام مالیاتی را سه ضلع اصلی فعالیت مجلس دانست و گفت: بودجه سال آینده ۳۱۲ هزار میلیارد تومان کسری عملیاتی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد وحیدی ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر انتظارات مردم و خواسته رهبر انقلاب در مجلس یازدهم حوزه نظارتی را بیش از قانونگذاری فعال کرده‌ایم زیرا اگر قانونی درست اجرا نشود اثرش در زندگی مردم دیده نخواهد شد.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه متمرکز کشور برای استان‌های محرومی مانند خراسان شمالی باید تخصیص یابد تا این استان‌ها به میانگین‌های کشوری برسند.

وی اصلاح بودجه، اصلاح نظام مالی و اصلاح نظام مالیاتی را سه ضلع اصلی فعالیت مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: بودجه سال آینده ۳۱۲ هزار میلیارد تومان کسری عملیاتی دارد لذا برای این موضوع شدیداً نگران هستیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه نظارت در توزیع ارز دولتی باید بیشتر شود، گفت: فقط ۵۵ درصد نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد شده، در اختیار مردم قرار گرفته و باقی آن در بازار آزاد فروخته شده است و این امر سبب شده تا دامداران خراسان شمالی دام مولد خود را وارد بازار فروش کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: بر اساس تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸، این بودجه ۳۴ درصد به صورت کامل اجرا شده و ۴۲ درصد به صورت ناقص به اجرا در آمده و باقی آن عملی نشده است؛ با این اوصاف منابع و مصارف تطبیق دارند.