باشگاه خبرنگاران/ فعال اصلاح طلب گفت: باید یک خون تازه به رگ‌های سیاسی کشور تزریق شود و افکار تازه اجازه طرح و بروز و ظهور پیدا کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: اصلاح طلبان در صدد هستند تا برای معرفی نامزد نهایی خود ساز و کاری را طراحی کنند و این مکانیزم معطوف به فرد خاصی نیست، نهاد اجماع سازی هم که در دستور کار اصلاح طلبان قرار دارد طبعا در زمان خودش یک سری شاخص‌هایی را تعیین خواهد کرد که با استفاده از آن، افراد اصلاح طلب به عنوان نامزد اصلی این جریان معرفی خواهند شد.

او با اشاره به احتمال ورود محمدرضا عارف به انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای عارف هم یکی از شخصیت‌های مطرح جریان اصلاحات است که می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های این جریان معرفی شود، البته واقعیت این است که اصلاح طلبان از عملکرد عارف در مجلس رضایت ندارند؛ زیرا مسئولیت فراکسیون امید باعارف بود و نقش او در این زمینه برجسته شده و این امر غیر قابل انکاری است.

شریف افزود: دیگر آسیب پذیری عارف هم این است که او منتسب به حزب و تشکل سیاسی خاصی نیست و از همین رو یک تشکیلات منسجم از او حمایت نمی‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد افرادی که قاطبه احزاب و شخصیت‌های برجسته اصلاح طلب از او حمایت کنند شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه گزینه نهایی خواهند داشت.

 عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: البته من به شخصه معتقدم که باید یک خون تازه به رگ‌های سیاسی کشور تزریق شود و افکاری تازه اجازه طرح و بروز و ظهور پیدا کنند؛ تا حاملان این افکار توانمندی‌های خود را نشان دهند؛ افرادی هم که قبلا در عرصه سیاسی در سطوح مختلف کشور حضور داشته اند می توانند به عنوان مشاور این جریان‌های نو و افرادی که فکر تازه دارند حضور داشته باشند. در این صورت طبعا نتایج بهتری عاید کشور و شهروندان خواهدشد.

او درباره الگوی مناسب برای ریاست جمهوری هم بیان کرد: معتقدم که ما فردی جامع الشرایط تر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کشور نداشتیم، زیرا او در سطوح مختلف مدیریت کرده و از کم و کیف مناسبات کشور مطلع بود و وزنه بسیار مهمی در ایجاد توازن بین جناح های مختلف سیاسی محسوب می شد که الان جایش بسیار خالی است و احساس خلع می کنیم به خاطر اینکه نتوانستیم یک شخصیت این چنینی را پرورش داده و جایگزین وی کنیم.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اضافه کرد: شهید رجایی یکی از صادق ترین افراد در بین سیاسیون ما بود اما به سبب شهادت وی ما چندان از مدیریت او در مسند ریاست جمهوری بهره مند نشدیم، البته در آن زمان علیرغم نوپا بودن نظام سیاسی ، پیچیدگی های امروز کشور را نداشتیم، لذا در این شرایط نمی‌توان به یک بعد از ویژگی فرد اتکا کرد و دست به مشابهت سازی تاریخی زد. ما شاهد بودیم که احمدی نژاد هم خودش را پیرو شهید رجایی می دانست و طرفدارانش وی را شهید رجایی ثانی می نامیدند؛ اما دیدیم که با مدیریت او چه مشکلاتی گریبان‌گیر کشور شد، از همین رو معتقدم که همه چیز را باید در ظرف زمانی خودش در نظر گرفت و اقتضای زمانی اصل بسیار مهمی در نحوه مدیریت کلا ن کشور است.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: ما امروز به یک سیاست مدار کهنه کار و در عین حال با انرژی بالا نیازمندیم؛ البته منظورم از کهنه کار از منظر سنی نیست بلکه فردی مدنظر است که تجربه بالا داشته، منازعات سیاسی را شناخته و بتواند کشور را از بحران امروز کشور عبور دهد، ما سیاستمداران باید بیشترین سعی و تلاش و وقت خود را برای پرورش کادر سیاسی گذاشته تا این افراد را برای شرایط سخت آماده کنیم.

شریف درباره آخرین اخبار شورای هماهنگی اصلاحات هم گفت: آخرین خبر از شورای هماهنگی این است که برای تشکیل نهاد اجماع ساز ۵ نفر از بین اعضای شورای هماهنگی انتخاب شده اند و قرار است یک سری نفرات هم توسط رئیس دولت اصلاحات به این افراد اضافه شوند و در نهایت این افراد، بین ٥ تا ١٥ نفر را به عنوان اشخاص حقیقی برای حضور در این نهاد انتخاب کنند. بنابراین وظیفه هیأت منتخب رئیس دولت اصلاحات، شورای هماهنگی رایزنی و انتخاب شخصیت‌های اصلاح طلب در تراز ملی خواهدبود و پس از آن نهاد اجماع ساز شکل واقعی تری به خود خواهد گرفت؛ کلیات تشکیل این نهاد تصویب شده و الان در مرحله انتخاب نفرات حقیقی می‌باشد.