معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق مانند افزایش قیمت ارز، مالیات و عوارض گمرکی موضوعاتی است که دولت هم می ‌توانست در لایحه بودجه بیاورد منتهی این‌ها منجر به فشار بر مردم می‌شود و دولت نمی خواهد مردم با مشکلات بیشتر مواجه شوند.

واکنش معاون روحانی به تغییرات در لایحه بودجه: منجر به فشار بر مردم می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حسینعلی امیری»در گفت‌و گو با ایرنا، درباره برخی تغییرات در لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در مورد برخی از احکام و تبصره‌های لایحه بودجه با مجلس اختلاف نظر کارشناسی داریم که یکی از آنها بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

وی ادامه داد: اگر دولت در این بخش می‌خواست خود را راحت کند، قیمت را بالا می‌برد اما معتقدیم افزایش قیمت ارز، منجر به ایجاد مشکلات در تامین کالاهای اساسی و دارو برای مردم می‌شود و دولت نمی‌خواهد مردم با مشکل مواجه شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه از سوی کمیسیون هم گفت: دولت می‌توانست درآمد مالیاتی را بالا ببرد اما در این شرایط افزایش مالیات هم بر مردمی که بخاطر کرونا و شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی با مشکلات جدی مواجه هستند،‌فشار مضاعف وارد می‌کرد.

امیری افزایش عوارض گمرکی را از دیگر تغییرات در لایحه عنوان کرد و افزود: افزایش عوارض گمرکی هم باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال گفت و گو با مجلس هستیم تا به یک تفاهم و نتیجه مشترک برسیم، گفت: البته این مواردی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود نظر نهایی مجلس نیست بلکه نظر کمیسیون تلفیق است. ممکن است در صحن مجلس پیشنهاداتی مطرح شود و نمایندگان این نظرات را نپذیرند.

امیری ابراز امیدواری کرد، در سال پایانی این دولت و سال نخست مجلسی که می‌خواهد بودجه ۱۴۰۰ را تصویب کند، همکاری خوبی رقم بخورد و نتیجه آن خیر و برکت برای مردم باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری درباره اینکه آیا مجلس کلیات لایحه بودجه را تصویب می‌کند یا نه،اظهار کرد: نمی‌توانم درباره لایحه بودجه و تصویب یا عدم تصویب آن فعلا چیزی را پیش بینی کنم و باید کمی صبر کنیم.

 به گزارش ایرنا کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از روز شنبه هفته گذشته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ‌آغاز کرده است.