عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به امارات توصیه کرد، خود را از بار جنگ علیه یمن و خصومت بی‌دلیل با ایران خلاص کند.

انصارالله: امارات از جنگ علیه یمن و خصومت بی‌دلیل با ایران دست بردارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، امارات را به درس گرفتن از اتفاقی که برای قطر رخ داد و نیز عدم دنباله‌روی از ریاض، توصیه کرد.

البخیتی در توییتر خود نوشت: دنباله‌روی [سابق] قطر از عربستان سعودی و دخالت این کشور در تجاوز به یمن، مانع از سعی ریاض برای کودتا علیه نظام قطر به محض مطمئن شدن از موضع آمریکا نشد و اگر مداخله ترکیه نبود موضوع به دخالت نظامی مستقیم می‌کشید.

وی افزود: امارات باید خود را از بار تجاوز به یمن و دشمنی بی دلیل با ایران و اخوان المسلمین خلاص کند و علی‌رغم زخم‌ها، دست ما برای صلح همچنان به سمت امارات دراز است.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

در نشست هفته گذشته شورای همکاری در «العلا» در عربستان سعودی با امضای توافقی به این اختلافات پایان داده شد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات جمعه (دیروز) در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» گفت: «بازیابی کامل روابط دیپلماتیک با قطر زمان‌بر است و این موضوع به تعامل آتی قطر با ایران، ترکیه و گروه‌های اسلامی افراطی وابسته است»