پایتخت ایران با 22منطقه، شهری بزرگ برای خرید خانه و آپارتمان محسوب می‌شود. به همین دلیل است که بازار مسکن تهران مشتریان زیادی دارد و سهم بزرگی در معاملات مسکن ایران ایفا می‌کند. با وجود افزایش قیمت‌ها در حوزۀ املاک این سهم هر روز بزرگ‌تر هم می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خانه و آپارتمان در هر منطقه از تهران متفاوت است و یک میانگین ثابتی ندارد. تغییراتی هم که در قیمت‌ها اتفاق می‌افتد بسته به همین مورد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال وقتی منطقه‌ای گران قیمت مثل مناطق شمالی دچار افزایش قیمت شوند، با رقم‌های بسیار بزرگ‌تری روبه‌رو هستیم.

در ادامه به تغییرات قیمت مسکن تهران و بررسی دلایل آن اشاره می‌کنیم. همچنین به معرفی دونبش، سامانه‌ای پربازدید در حوزۀ املاک، خواهیم پرداخت که می‌تواند بهترین راهنمای شما در خرید خانه باشد.

میانگین قیمتی خرید خانه در شمال تهران

شمال تهران شامل مناطقی لوکس و گرانی مثل منطقۀ 1 و 3 است که بالاشهر پایتخت محسوب می‌شوند. قیمت خرید آپارتمان در این مناطق تهران بیشتر از میانگین است و کاملا متفاوت با سایر مناطق محاسبه می‌شود.

دی ماه 99 قیمت خرید خانه در شمال تهران هر متر مربع 50 میلیون تومان به بالاست. بر اساس آمار موجود این قیمت‌ها در چند سال اخیر حدود 500 درصد افزایش داشته است.

میانگین قیمتی خرید خانه در مرکز تهران

مرکز شهر تهران با دسترسی بسیار خوبش به امکانات اداری، تجاری، تفریحی و... محبوب بسیاری از خریداران آپارتمان در شهر است. با وجود بافت نسبتا قدیمی‌تر و متراژهای کوچک‌تر خانه در منطقه‌های 6، 7، 10 و... امتیازات مناطق مرکزی تهران باعث محبوبیت زیاد ساختمان‌هاش برای دانشجویان و افراد شاغل در این مناطق شده است.

در اواخر پاییز 99 آمارها نشان می‌دهد که میانگین قیمت خرید خانه در مرکز شهر بیشتر از متری 37 میلیون تومان است و درصد تغییرات قیمت در این مناطق حتی از بالاشهر هم بیشتر است.

میانگین قیمتی خرید خانه در جنوب تهران

محدودۀ جنوبی شهر تهران شامل برخی از منطقه‌های 18، 16، 20 و... است که به سبب ارزان بودن قیمت خرید خانه، این روزها با استقبال زیادی روبه‌رو شده است.

بافت به خصوص این جنوب شهر و امکانات محدودتر خرید خانه در تهران را کمی قابل دسترس‌تر کرده است. به طور میانگین خانه در جنوب تهران با متری زیر 5 میلیون تومان هم معامله شده است و ارزان‌تر از آن هم گزینه‌هایی برای خرید وجود دارد.

هر چند که درصد تغییرات این منطقه‌های جنوبی شهر کمتر از سایر مناطق بوده ولی در اینجا هم افزایش دو برابری قیمت را نظاره‌گر بودیم.

تغییرات قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران

دلایل افزایش قیمت خرید خانه در مناطق مختلف تهران

وضعیت بازار مسکن تهران، امروز برای بسیاری از متخصصان هم قابل پیش‌بینی نیست. در نتیجه دلایل قابل بررسی برای افزایش قیمت خرید خانه در تهران چیزی نیست که با تغییر یک متغییر به تنهایی بررسی شود و از آن بتوان نتیجه گرفت.

اما از اصلی‌ترین دلایل این افزایش قیمت‌های بی رویۀ مسکن در مناطق 22 گانۀ تهران، نرخ تورم بالا در اقتصاد امروز ایران است که همۀ موارد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با این حال هنوز فرصت‌هایی برای چنگ زدن و هموار کردن مسسیر خرید خانه در تهران باقی مانده است. یکی از آن‌ها سایت 2نبش است که با بیشترین بازدید ماهانه در حوزۀ املاک به کمک خریداران خانه آمده است. معرفی مشاورین املاک باتجربه و مطمئن، نمایش تعداد زیادی آگهی ملک برای فروش و امکان ثبت رایگان ملک برای مالکان از خدمات این سایت به شماست.