رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات قیمت طلا و سکه با وجود افزایش چشمگیر ارزش اونس جهانی خبر داد و گفت: امروز قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر ثبات نرخ ارز نوسانی نداشته است.

یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابراهیم محمدولی با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: ارزش اونس جهانی نسبت به روز گذشته حدود ۱۵دلار افزایش یافته اما به دلیل ثبات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه امروز نوسان چندانی نداشته است.

او اضافه کرد: قیمت سکه نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰هزار تومان افزایش یافته اما ارزش مثقال و طلای ۱۸عیار تغییری نکرده، ضمن اینکه حباب سکه نیز همچنان حدود ۴۵۰هزار تومان است.

محمدولی با اشاره به وضعیت تقاضا نیز بیان کرد: میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه نسبت به یک ماه گذشته حدود ۳۵درصد افزایش یافته و این موضوع باعث شده بازار طلا از رکود مطلق خارج شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: روند فعلی باعث امیدواری ما به آینده بازار شده و انتظار داریم اگر قیمت‌ها ثبات خود را حفظ کند تا پایان سال دوباره شاهد رونق صنعت طلا باشیم.

وی درباره آینده قیمت‌ها نیز تصریح کرد: اگر مسئله سیاسی رخ ندهد و ارزش اونس جهانی نوسانی نداشته باشد، با توجه به آرامش فعلی بازار ارز قیمت طلا و سکه نیز تغییری نخواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۲۳دی ماه۹۹

محمدولی در پایان به قیمت‌های امروز اشاره کرد و گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (۱۳: ۴۰)، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۲۱۵هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا هم در بازار امروز چهار میلیون و ۷۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۰۱هزار تومان است.