رئیس کل بانک مرکزی نوشت: انتظارم از فعالان سیاسی این است، رقابت های حزبی و جناحی خود را به تلاشهای بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند.

هشدار همتی به سیاسی ها ؛ رقابت هایتان را سمت من نیاورید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:  این روزها، درخصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاههای سیاسی، تحلیل های مختلف ارایه و قضاوت های خاص می شود.

روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می گیرد. لذا، براساس آنچه طی دوسال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم ها، خصوصاً تشدید انتظارات، درافزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است.لذا انتظار می رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند. 

همانگونه که ریاست محترم جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت مؤثرتر دربازار ارز، در راستای اهداف کلان بانک مرکزی، فراهم می شود. در این میان، حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد ، به همراه صیانت از ذخایر ارزی ، برای بانک مرکزی اهمیت دو چندان دارد.

 بانک مرکزی درطول دو سال ونیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر، تحریم های دولت آمریکا راخنثی و در حد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را  از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی، مأیوس و ناموفق بسازد.

بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی به کار می گیرد. انتظارم از فعالان سیاسی این است، رقابت های حزبی و جناحی خود را به تلاشهای بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند. 

 و نهایتاً، اینجانب هرچه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز  انجام می دهم و در این مسیر، براساس خوش آمد افراد و گروههای سیاسی تصمیم نمی گیرم.