نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای ارائه توضیحات پیرامون مصوبات قوه مقننه برگزار شد.

توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره طرح انتخابات ریاست جمهوری و شوراها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدحسین فرهنگی در نشست خبری ظهر امروز (شنبه 27 دی ماه)، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس در هفته گذشته نهایی شد.

وی افزود: در برخی رسانه ها مطالب خلاف واقع در این باره منتشر شده است آنچه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد باعث ایجاد محدودیت برای داوطلبان واجد شرایط نمی‌شود بلکه ما 4 سال سابقه کار در سطح ملی و مدرک کارشناسی ارشد و همچنین ضابطه‌مند کردن ثبت‌نام و تکمیل پرسشنامه را در نظر گرفتیم. اصلاح این قانون مطالبه ملی بود و مجلس شورای اسلامی این قدم را برداشت اما مشخص نیست تحلیل‌های ناصحیح در برخی رسانه‌ها به چه معنا و با کدام منظور سیاسی و غیرسیاسی است؟

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها نیز گفت: این طرح به کمیسیون شوراها ارجاع شده تا مجددا در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

فرهنگی با اشاره به پیگیری بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: نهایتا آنچه تصمیم‌گیری خواهد شد، جمع‌بندی کمیسیون تلفیق است و از رسانه‌ها و صاحبنظران هم می‌خواهیم قبل از مشخص شدن نظر نهایی دولت و کمیسیون تلفیق موضوع را در حد اظهارنظر کارشناسی بگذارند تا ببینیم بعد از جمع‌بندی مجلس شورای اسلامی چه اتفاقی می‌افتد؟

وی با اشاره به تعطیلی رسمی فردا یکشنبه اظهار کرد: جلسه علنی روز یکشنبه را به روز دوشنبه موکول کردیم تا 3 روز پشت سر هم جلسه داشته باشیم و مسائل در دست اقدام مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز بررسی بودجه جمع‌بندی شود.