خوب دوستان و عاشقان سفر، یه جمله از سنت آگوستین هست که میگه "دنیا مانند یک کتاب است و کسانی که به سفر نرفته اند، تنها یک صفحه آن را خوانده اند"

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قراره تو این مقاله به  یک سری سوالات و دغدغه هایی بپردازیم  که وقتی قصد سفر به اروپا داریم و میخوایم برای اولین بار ویزای شینگن بگیرم باهاشون روبه رو میشیم و در اکثر مواقع پاسخ درست ام براشون پیدا نمیکنیم سوالاتی از قبیل:

  • بهترین روش اخذ ویزای شینگن چه روشی هست؟
  • بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن کدوم سفارته اروپایی هستش؟

میریم که به تک تک این سوالات با توجه به تجربه شخص( برگرفته از سایت آسان ویزا )جواب بدیم و کاری کنیم که شما با رعایت کردن چند نکته ساده اما اساسی به راحتی از پرداخت هزینه های سنگین برای اخذ ویزا (500 الی 2500 یورو) جلوگیری کنید و از طرفی با یک اشتباه ساده باعث نشید که یه ریجکتی ویزا شینگن دریافت کنید و از طرفیم مجبور بشید برای رفع اون ریجکتی بعضا 1 الی چند سال صبر کنید تا بتونید دوباره شرایط اقدام برای ویزای شینگن را داشته باشید، پس با من همراه باشید تا به تک تک این سوالات جواب درستی بدیم.

بهترین روش اخذ ویزای شینگن

بهترین روش اخذ ویزای شینگن چه روشی هست؟

خوب دوستان قبل از معرفی بهترین روش های دریافت ویزای شینگن بهتره به این سوال اینطور پاسخ بدیم که:

  1. قراره برای چه نوع ویزای شینگنی اقدام کنیم؟

  2. مدارک شغلی و مالی ما چقدر قوی و کامل هستش؟

  3. سابقه سفر قبلی ما چطور بوده؟ 

  4. در چه تایمی از سال اقدام به دریافت ویزا میخوایم بکنیم؟ 

  5. از کدوم کشور درخواست ویزا داریم؟ 

و  بعد از پاسخ دادن به همه این سوالات و رویارویی با شرایط واقعی خودمون میتونیم مشخص کنیم که بهترین راه برای گرفتن ویزای شینگن برای اون کشور چه روشی است و چطور و از چه روش هایی میتونیم برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنیم.

بعد مشخص شدن هدف سفر ما به اون کشور عضو شینگن 3 تا روش زیر جلو روی ما قرار میگیره که عبارتند از:

راحل اول اقدام به صورت تکی و بدون کمک هیچ شخص ثالث یا آژانس:

در صورتی که مدارک شغلی قابل قبولی داریم( داشتن سابقه کار بالا و یا شغل با میزان دریافتی حقوق مناسب 5 الی 6 میلیون) و داشتن موجود حساب بانکی در حد معقول( شغل کارمندی 100 الی 120 میلیون ته مانده و شغل آزاد بالای 150 میلیون) و دارا بودن وابستگی خانوادگی( ماندن همسر و فرزندان در ایران در طول سفر)مبنی بر برگشت از منطقه شنگن بعد از اتمام سفر، با دارا بودن شرایط ذکر شده میتونید برای دریافت ویزای شینگن در تایم مناسب سفر ما ایرانی ها (عید نوروز و تابستون) به صورت تکی اقدام به دریافت ویزای شینگن کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که: به هیچ وجه نباید مغایرتی در هدف سفرتون به اون کشور شینگن و برنامه سفر ارائه دادین باشه به طور خلاصه سعی کنید تو برنامه سفرتون نشون ندین که قصد ترانزیت کردن اون کشور را دارین و مقصد اصلی سفرتون یه کشور دیگست.

 راه حل دوم اقام از طریق آژانس های هواپیمای vip سفارت است:

  در مواردی که مدارک شغلی و مالی یا دعوت نامه توریستی مناسبی نداریم بهترین راه گرفتن ویزای شینگن اقدام از طریق آژانس‌های وی آی پی اون کشورعضو شینگن هستش( آژانس های وی آی پی آژانس هایی هستند که پکیج های تور چند روزه به صورت اختصاصی در آن کشور برگزار می‌کند با توجه به سابقه قبلی خود احتمال ویزا شدن شما را بسیار بسیار بالا می برن) لیست این آژانس ها در وب سایت رسمی سفارت و در بخش آژانس های همکار هر کشور به راحتی قابل مشاهده است.

 راحل سوم اقدام به صورت خانواده و درقالب سفر family:

راه حل آخر اینکه اگر در شرایطی که مدارک شغلی و مالی مناسبی ندارید و از طرفی ام توانایی پرداخت هزینه های تورهای وی آی پی را ندارید در این مورد باید به صورت گروهی یا با خانواده اقدام کنیم که شرایط بد مالی و شغلی خودتونو از این طریق پوشش بدید و یه جورایی پدرومادرتونو به عنوان ساپورتر مالی خود معرفی کنید.

دوستان عزیز لطفا توجه داشته باشید که تمامی موارد بالا در شرایطی است که شما هیچ گونه دعوتنامه تجاری، توریستی و یا شرکت در یک کنفرانس بین المللی یا شرکت در یک تورنمنت ورزش ندارید و صرفا برای بازدید به اروپا سفر میکنید. که در این شرایط بهترین روش گرفتن ویزای شینگن میتواند یکی از 3 روش بالا باشه.

بهترین سفارت برای دریافت ویزای شینگن

بهترین سفارت برای گرفتن ویزای شینگن در سال 2021 کدام کشور است؟

بیاید به این سوال اینطور پاسخ بدیم که بیشترین آمار صدور ویزا شینگن در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ برای ایرانیان از کدام کشورها عضو شنگن بوده؟ و با توجه به آمار سایت شینگن ویزا اینفو(Schengen visa info) بیشترین ویزایی که برای ایرانیان صادر شده و بیشترین درخواست ویزا ها به ترتیب برای کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بوده و با توجه به این آمار می تونیم بگیم که میزان شانس قبولی ایرانیان در این کشورها برای دریافت ویزای شینگن خیلی بیشتر از موارد همچون کشورهای نروژ سوئد فنلاند و دیگر کشورها است 

از طرفی هم باید به این موضوع اشاره کنیم که حجم مبادلات تجاری  مابین ایران و 4 کشور ذکر شده و میزان توریست پذیر بودن کشورهای همچون فرانسه آلمان ایتالیا و اسپانیا خیلی خیلی بیشتر از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و کشورهای دیگر عضو شینگن است.

 با توجه به این دو نکته می تونیم بگیم که اگر در مواقعی که دعوت نامه توریستی از با بستگان درجه یک یا دوستان مقیم در آن کشور نداریم و یا از طرف شرکت یا ارگانی برای بحث تجاری دعوت نشده ایم و تنها هدفتون از سفر به اروپا صرفاً بازدید از این کشورهای عضو شینگن هست میتونیم بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن را  به ترتیب کشورهای همچون ایتالیا اسپانیا آلمان و فرانسه قرار بدیم که شانس ویزا شدنمونم بالاتر بره.