ایرنا- زمزمه بازگشت آمریکا به برجام بعد از روی کار آمدن جوبایدن به عنوان چهل و ششمین مهمان کاخ سفید صهیونیست ها را خوش نیامده و اقدام به تهدید کردند.

تهدید زودهنگام بایدن از سوی صهیونیست‌ها درباره برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، جو بایدن در حالی که ساعات اولیه ورود به کاخ سفید را پشت سر می گذارد و هنوز دراتاق کارش مستقر نشده و چشم انداز سیاست خارجی دولت متبوع وی  مشخص نیست؛ صهیونیست ها شعار تبلیغاتی وی مبنی بر بازگشت به برجام را مستمسک قرارداده و دست به تهدید چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا زدند. 

خوف و رجای عمل به وعده های انتخاباتی رییس جمهوری دمکرات ایالات متحده که یکی از آنها بازگشت به برجام است ، صهیونیست هارا دربر گرفته به طوریکه در نخستین واکنش رسانه های اسرائیلی با استناد به اظهارات مقام های صهیونیست در عمل به وعده بایدن طرح انتخاب دوستی با تل آویو یا بازگشت به توافق هسته ای با ایران  مطرح کرده اند.  

صهیونیست ها که در دوره سیاه  ترامپ در خاورمیانه هرچه که خواستندگرفتند، این بار با تهدید و تطمیع و به عقیده بسیاری از ناظران باج خواهی نوین از دولت جدید واشنگتن را در دستور کار قرار داده تا به سیاق سالهای گذشته همچنان نقش تصمیم سازی خود را در امور داخلی آمریکا حفظ کنند. 

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل،شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام بلند پایه اسرائیلی گزارش داد که در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران در دوره جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا منجر به بحران در رابطه دو طرف می شود.

شبکه ۱۲ به نقل از یک مقام بسیار ارشد اسرائیلی با اشاره به توافق هسته ای که توسط باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به امضا رسیده است،  گزارش داد: اگر بایدن طرح اوباما را پیش بگیرد، هیچ چیزی برای گفت وگو با وی نداریم.

بایدن تاکید کرده است که بازگشت وی به توافق هسته ای ایران یکی از اهداف وی است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شده است که قصد دارد تا برای دستیابی به توافق طولانی تر و قوی تر با تهران وارد مذاکراتی شود که برنامه موشکی و نفوذ ایران در منطقه را نیز شامل می شود.

مقامات ایران تاکید کردند که حاضر به رسیدن به هیچ گونه توافقی در مورد برنامه موشکی و سیاست خارجی خود نیستند. ایران همچنین تا زمان بازگشت کامل آمریکا به برجام حاضر به عمل کردن در چارچوب توافق هسته ای نخواهد بود.

براساس گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حالا که بایدن رئیس جمهور آمریکا است، نتانیاهو در صدد تشکیل جلساتی در مورد ایران با نهادهایی شامل شورای امنیت ملی، وزارت جنگ، وزارت خارجه، ارتش و موساد است.

طبق ادعای این شبکه تلویزیونی موضوع اصلی این گفتگوها در مورد اقدام رژیم صهیونیستی برای خلال در برنامه هسته ای ایران است.