نشستن زیاد می تواند عوارض زیادی برای فرد داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشستن از راه های مختلفی به بدن فرد آسیب وارد می کند و هرچقدر زمان نشستن بیشتر باشد، عمر فرد کاسته خواهد شد و متاسفانه ورزش کردن هم نمی تواند اثرات مخرب آن را از بین ببرد.

نشستن بیش از حد با مشکلات قلبی عروقی در فرد نیز مرتبط است و خطر دیابت را در خانم ها بالا می برد و همچنین ممکن است باعث مشکلات مغزی نیز بشود.

هرچقدر که سن فرد بالاتر باشد ،خطر نشستن برای او افزایش می یابد ، مشکلاتی مثل ناتوانی در راه رفتن و جنون برای افراد سن بالا که زیاد می نشینند نیز وجود خواهد داشت که چنین خانم هایی معمولا زودتر از بقیه پیر می شوند.

ضعف چیست؟ چگونه در خانم ها تاثیر می گذارد؟

 طبق یک تحقیق و آزمایش گسترده در این موضوع، خانم هایی از سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۱ مورد آزمایش قرار گرفتند و میزان نشستن آن ها در طول روز مورد بررسی قرار گرفت. آن ها کمترین میزان نشستن را به ۳.۵ ساعت ، متوسط به ۵.۵ ساعت و نشستن زیاد را به ۱۰ ساعت طبقه بندی کردند و در نتیجه آن ها به موضوع ضعف در این خانم ها رسیدند که آن را این گونه توضیح دادند:

 معمولا خانم ها در حالت کلی عمر بالاتری نسبت به آقایان دارند اما در صورتی که خطر ضعف و نااستواری در آن ها افزایش پیدا نکند.

 اثرات برگشت پذیر

 به طور کلی خانم هایی بیش از حد می نشینند مثلا بیش از ۱۰ ساعت در روز، سلامت کمتری دارند. به همین دلیل هرطور که شده باید میزان نشستن خود را کاهش دهید تا خودتان را از این خطرات دور کنید.

 خوشبختانه در این تحقیقات نشان داده شد خانم هایی که میزان نشستن خود را کاهش دادند ، توانستند خطرات آسیب پذیری را در خود نیز کاهش دهند و سلامتی خود را به دست آورند.