مهر/ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است مقامات کره جنوبی در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی نکند و هرچه سریعتر بدهی خود به ایران را پرداخت کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد حسن آصفری در گفتگو با مهر،  با بیان اینکه کره جنوبی باید هر چه سریعتر اموال بلوکه شده ایران را بازگرداند، گفت: ما امیدواریم که مسئولان کره‌جنوبی متوجه باشند و در زمین آمریکایی‌ها و رژیم‌صهیونیستی بازی نکنند.  

وی بیان کرد: مطمئناً این اقدامات به نفع کره جنوبی نیست چرا که شاهراه مواصلاتی به آب‌های جهان در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و هر زمانی که ایران بخواهد، می‌تواند جلوی رفت و آمد کشتی های کره ای را در منطقه بگیرد.  

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: بهتر است که مقامات کره جنوبی با عقلانیت برخورد کرده و هر چه سریعتر اموال بلوکه شده کشورمان و در واقع بدهی خود به ایران را پرداخت کنند.  

آصفری اظهار داشت: مردم ایران علاقه مند هستند که با ملت و دولت کره ارتباط دوستانه داشته باشیم اما این رفتارهای مقامات کره جنوبی مطمئناً تاثیر منفی خود را در روابط جمهوری اسلامی ایران با کره جنوبی در درازمدت خواهد گذاشت.  

وی بیان کرد: بهتر است که مقامات کره جنوبی تا دیر نشده نسبت به بازگرداندن پول های ایران اقدام کنند چرا که ما امروز به این پول احتیاج داریم.  

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: مبادلات اقتصادی ما به واسطه پول بوده و ما نفت و میعانات خود را به کره جنوبی دادیم تا در مقابل آن پول دریافت کنیم. قطعاً اولویت ما دریافت پولمان است نه آنکه آنان به ما در ازای بدهی خود، لیوان کریستال یا ماشین کره ای دهند.