فارس/ وبگاه صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» متخصص در امور نظامی، امروز (شنبه)، در گزارشی به توانمندی پهپادهای ایرانی و ضعف سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در مقابله با این پهپادها پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:


روزنامه «العربی الجدید» به نقل از اسرائیل دیفنس نوشت که ایرانی‌ها برای از میان برداشتن پدافند هوایی «اسرائیل» که  متشکل از پرنده‌های نظامی و سامانه‌های مستقر بر روی زمین است، توانمندی هجومی برای خود ایجاد کرده‌اند.

این وبگاه صهیونیستی در ادامه توضیح داد که پدافند هوایی رژیم صهیونیستی متشکل از سه سامانه است؛ اول «حیتس» (پیکان)، دوم «فلاخن داوود» و سوم گنبد آهنین است که این پدافندها توانایی مقابله با موشک را دارند؛ اما برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین کارایی مناسبی ندارند.

در این گزارش اشاره شده است که سامانه‌های پدافند هوایی مخصوص مقابله با پهپاد در سرزمین‌های اشغالی راهکار بی‌نقصی برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین ندارد.

این وبگاه صهیونیستی همچنین پیش بینی کرد که موج نخست حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی با پرنده‌های بدون سرنشین انجام شود؛ پهپادهایی که به گزارش این پایگاه خبری، شاید در گام نخست،‌ پدافند هوایی مخصوص مقابله با موشک را هدف قرار دهند و زمینه را برای حمله موشکی فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، «چناچه ایران حملات پهپادی خود را از دریا [از روی عرشه] کشتی،‌ از خاک [خود]، یمن، سوریه و لبنان آغاز کند، کار پدافند هوایی اسرائیل دشوار خواهد بود».

اسرائیل دیفنس همچنین خاطرنشان کرد که وجود بسیاری از پایگاه‌های پهپادی ایران در زیر زمین، توانمندی رژیم صهیونیستی را برای خنثی کردن عملیات‌های یادشده کاهش می‌دهد.

در این گزارش همچنین به رزمایش پهپادی اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره و اذعان شده است که ایران در دهه اخیر «جهش زیادی» در تولید پهپاد داشته است.

این وبگاه صهیونیستی همچنین توضیح داد که ایرانی‌ها پس از سرنگون کردن پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی با استفاده از مهندسی معکوس توانستند پهپادهای جدیدی تولید کنند.
اسرائیل دیفنس همچنین خاطرنشان کرده که پیشرفت ایران در زمینه صنایع پهپادی به سرمایه‌گذاری ایران در حوزه آکادمیک و در بخش علوم دقیقه و مهندسی باز می‌گردد.