سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پیگیری اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه گفت: اجساد پنج نفر از کولبران پیدا شده و به ایران منتقل می‌شود.

خطیب زاده: اجساد پنج کولبر گرفتار بهمن در مرز ترکیه به ایران منتقل می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، متأسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده‌اند. البته اجساد آنها پیدا شده که پس از انجام هماهنگی‌های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: براساس جزئیات دریافتی از ادارات ذی ربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن ۵ نفر از کولبران ایرانی در منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس‌های تلفنی و ملاقات سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری‌های ستاد بحران استان آذربایجان غربی با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارتمان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران، درخواست اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیروهای ترکیه با آنان جهت یافتن این عزیزان شد که البته این تلاش‌ها تا انتقال پیکرها به کشور ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره داشت: مسئولین مرزی همواره تاکید داشته اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری کنند تا با توجه به وضعیت منطقه، گرفتار شرایط تأسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب زاده در پایان از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.

روز ۲۹ دی ماه گذشته براثر کولاک برف در مرز ایران و ترکیه پنج نفر از اتباع ایرانی مفقود شدند؛ سعید حقیقی بخشدار صومای برادوست در این خصوص گفته بود: حوالی ظهر با سقوط بهمن در ارتفاعات نوار مرزی ایران و ترکیه، پنج تن از اهالی روستای "کوران" بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه مفقود شده‌اند.

روستای کوران بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه، در هشت کیلومتری مرز ایران و ترکیه قرار دارد.