عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزئیات مذاکرات مجلس را با برخی نهادها درباره لایحه بودجه تشریح کرد.

مذاکرات مجلس با شورای نگهبان برای اصلاح ساختار بودجه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: مجلس در موضوع بودجه همراه مردم است. 

وی افزود: آنچه که برای مجلس اهمیت دارد رضایت خاطر مردمی است که منتظر فعالیت مجلس شورای اسلامی هستند. 

*دولت نشان داد بودجه‌های سالیانه به تورم دامن زده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت نشان داده است که بودجه‌های سالیانه‌ای که در چند سال گذشته ارائه کرده، به تورم دامن زده و معیشت مردم را هم دچار مشکل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما همان روال‌های قبلی دولت را می‌پذیرفتیم، این بدان معنا بود که ما خط مشی دولت در زمینه اقتصاد را قبول داریم، در حالی که ملت به طور کامل امروز معتقدند که سیاست‌های دولت در سال‌های گذشته کارآمدی لازم را نداشته است، حتی خود دولتی‌ها و مسئولان زمانی که با ما به صورت خصوصی صحبت می‌کنند، به ناکارآمدی فعالیت‌های اقتصادی آقای رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت اذعان دارند. 

*ایجاد تحولات اساسی در بودجه به نفع مردم 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آنچه که امروز مجلس در حال انجام دادن است، ایجاد تحولاتی است که مطمئن شویم که به نفع مردم رخدادهای خوبی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: بنابراین امروز در کمیسیون تلفیق زبده‌ترین افرادی که از هر کمیسیون برای شرکت در کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب شده‌اند، در حال مشورت کردن و بررسی پیشنهادات و روندها هستند، به گونه‌ای که بتوانیم بالاترین حد بهره‌وری را در کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مجلس به دنبال آن است که بیشترین میزان رضایتمندی از وضعیت اقتصادی را ایجاد کند. این مهم میسر نخواهد شد مگر با ایجاد تغییرات جدی و ساختاری در بودجه و این همان کاری است که مجلس انجام می‌دهد. 

*مجلس تسلیم فشارهای بودجه‌ای دولت نخواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:‌ مجلس تسلیم فشارهای دولتی که ناکارآمدی‌ آن ثابت شده است نخواهد شد. 

مقتدایی همچنین از برخی مذاکرات صورت گرفته مجلس با نهادها و مقامات مختلف خبر داد و تصریح کرد: ما در این خصوص (لایحه بودجه 1400) رایزنی‌های لازم را انجام دادیم، مجوزهایی که ضرورت داشت را اخذ کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که این مجوزها در چه مواردی بوده است، گفت: این مجوزها در خصوص اصلاحات ساختاری در بودجه و همچنین تغییرات اساسی است که برای اداره بهتر کشور لازم است.

*مذاکرات مجلس با شورای نگهبان و سایر نهادها برای اصلاحات ساختار بودجه

مقتدایی در پاسخ به این سؤال که این مجوزها از جانب چه مقاماتی صورت گرفته است، گفت: هم خود مجلس در قالب قانونگذاری و هم مذاکراتی که با شورای نگهبان و مذاکراتی که رئیس مجلس با نهادهای مرتبط داشته است، این زمینه را ایجاد کرده است که بتوانیم این شرایط را ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد که ما به دنبال آن هستیم که وضعیت کشور را درست کنیم نه اینکه ساختارهای غلط را تداوم بخشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سؤال که شنیده شده که درباره اصلاحات لایحه بودجه 1400، رئیس مجلس مذاکراتی هم با مقامات کشور داشته است، گفت: این همان چیزی است که بنده در قالب مذاکرات با نهادها اجمالا به آن اشاره کردم.