ترس از کرونا باعث شده که مردم به مراکز درمانی مراجعه نکنند و تشخیص بیماری های خاص به تعویق بیفتد.

از ترس کرونا سرطان نگیرید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کرونا   سرطان  را افزایش داده است چون مردم از ترس  کرونا  از مراجعه به مراکز درمانی پرهیز می کنند و بیماری های خطرناکی همچون  سرطان  دیر تشخیص داده می شود.

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تأکید بر اینکه علیرغم شیوع پاندمی کرونا، درمان بیماران مبتلا به سرطان وقفه ای نداشته است، گفت: بیماران و خانواده‌های آنها از ترس ابتلا به  کرونا ، تشخیص و درمان به موقع  سرطان  را به تعویق نیندازند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فودازی درباره برگزاری پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و پانزدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی اظهارداشت: برگزاری این کنگره امسال طی دو هفته متوالی و در تاریخ های دوم، سوم بهمن و نهم و دهم بهمن ماه می باشد. هر سال این همایش جهت به روز شدن اطلاعات همکاران ما در حوزه آنکولوژی و چالش های موجود در درمان غیر جراحی سرطان و حتی موضوعاتی مرتبط با جراحی سرطان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره امسال به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این همایش بین المللی به صورت مجازی فرصتی را ایجاد کرد که بتوانیم از متخصصین برجسته جهان و پزشکان ایرانی خارج از کشور بهره‌مند شویم و تبادل اطلاعات و دانش در حوزه انکولوژی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

وی افزود: همچنین در تاریخ ۲۶ دی ماه امسال برای اولین بار در کشور، برنامه مجزای انکولوژیست‌های جوان را داشتیم که برگزاری این کنگره نیز نتایج بسیار موثری را به همراه داشت.

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه هفته گذشته بخش اول این کنگره برگزار شد و سخنرانیهای علمی، کارگاه‌، پنل و موضوعاتی به صورت ویدیوی آموزشی در آن ارائه شد، گفت: مباحث مورد طرح در حوزه سرطان های مختلف از جمله سرطان های دستگاه گوارش، پروستات،  سرطان  های زنان، سرطان سینه، سرطان های سر و گردن و لنفوم است.

بنابر اعلام انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران، فودازی درباره تاثیر پاندمی کرونا در درمان سرطان گفت: میزان مراجعات بیماران با تشخیص یا سابقه بدخیمی به پزشکان بر اثر این اپیدمی تحت تاثیر قرار گرفته است. هر چند درمان بیماران سرطانی چه بصورت سرپایی یا بستری در بخش های بیمارستانی با وقفه همراه نبوده است.

وی بیان داشت: البته بسیاری از بیماران و خانواده‌های آنها از ترس ابتلا به کرونا دیرتر به پزشک مراجعه کرده و یا مراجعه به موقع نداشتند و این مسئله می‌تواند با تشدید سیر بیماری در آنها همراه باشد که تلاش شده است با روش های مختلف ارتباطی و اطلاع رسانی‌ها حتی از طریق فضای مجازی به بیماران و خانواده‌های آنها درمان یا تشخیص سرطان دچار تاخیر نشود.