اولیگارش و معتمد پوتین، آرکادی روتنبرگ اعلام کرد که بنای باشکوه در کناره دریای سیاه متعلق به اوست. پیش‌تر آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت رئیس جمهور روسیه گفته بود که این کاخ عظیم به پوتین تعلق دارد.

همبازی پوتین در جودو: من مالک کاخ حاشیه دریای سیاه هستم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از دویچه وله، کاخ زیبایی که آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت رئیس جمهور روسیه در یک ویدئو به عنوان کاخ ولادیمیر پوتین معرفی کرده بود همچنان خبرساز است.

ابتدا رسانه‌های وابسته به دولت روسیه اعلام کردند که اظهارات ناوالنی بی اساس است. سپس پوتین این خبر را تکذیب کرد و سخنگوی کرملین هم با قاطعیت گفت، این بنا نه به رئیس جمهور و نه به نزدیکان او تعلق دارد.

حال آرکادی روتنبرگ، اولیگارش و میلیاردر روس که یکی از معتمدان و از دوستان دوران نوجوانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به شمار می‌رود، گفته است که کاخ حاشیه دریای سیاه متعلق به اوست.

او در یک مصاحبه ویدئویی با کانال تلگرامی «مش» وابسته به کرملین گفت: «اکنون دیگر این یک راز نخواهد بود - من صاحب (این کاخ) هستم.»

روتنبرگ گفت، قصد دارد از این بنا یک هتل آپارتمان بسازد و به جذب توریست بپردازد. روتنبرگ دارای چندین ملک در شبه‌جزیره کریمه، در خاوردور و آلتای است.

این دوست صمیمی پوتین بنای مجلل را «یک هدیه الهی» خوانده است.

تیم ناوالنی در ویدئویی که با پهپاد بر فراز کاخ فیلمبرداری شده، نشان می‌دهد که «کاخ پوتین» دارای یک تالار بزرگ هاکی روی یخ، جایگاه فرود هلیکوپتر، کازینو و دیسکوی آبی است.

در این ویدئو گفته شده است که هزینه این "ثروت تزاری" پوتین از محل رشوه‌هایی تأمین شده‌اند که رئیس جمهور و دوستانش از کنسرن‌های دولتی و اولیگارش‌های مافیایی دریافت کرده‌اند.