رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد را بدون توقف و بدون هیچ گونه تبعیضی و با قوت ادامه خواهیم داد، گفت: در پرونده‌ها براساس قانون، تصمیم گیری قضایی بر عهده قاضی و دادستان است و ضابطان در مراحل قبل از آن مسئولیت دارند.

رئیسی: تصمیم‌گیری در پرونده‌ها با قاضی است، نه ضابطان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: ضابطان نسبت به کشف جرم، تحقیق، پیگیری‌های مربوطه و ارائه گزارش به قاضی مسئولیت دارند و آنچه که مورد تاکید ماست این است که تصمیم گیری و صدور حکم صرفا از اختیارات قاضی و دادستان است.

وی گفت: قطعا ضابطان در تحقیق و ارائه گزارش‌های لازم به قاضی و دادستان کمک می‌کنند، اما آنچه روشن و قانونی بوده این است که در پرونده، این قاضی و دادستان است که تصمیم می‌گیرند.

رئیسی گفت: براساس قانون حتما باید ضابطان با تعلیمات پیگیرانه و مسئولانه نسبت به کشف جرم و پیگیری‌های قانونی کار خود را کامل انجام دهند، اما تصمیم گیری نسبت به پرونده با قاضی و دادستان خواهد بود.

ادامه مبارزه با فساد بدون توقف و تبعیض

وی افزود: آنچه در درون انقلاب وجود دارد، بحث مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ظلم و استکبار است.

وی گفت: قطعا هاضمه انقلاب فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد و ضد ظلم و استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: ما هم به عنوان بخشی از حاکمیت و مسئولیت در کشور مصمم هستیم که بدون توقف و بدون روا داشتن هر گونه تبعیضی مسئله مبارزه با فساد را با قوت ادامه دهیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جنگ اراده‌ها میان استکبار و ملت ایران گفت: در این جنگ اراده ملتی که متکی به خواست خداست، در برابر اراده ابرقدرت‌ها ایستاد و پیروز شد.

وی ادامه داد: آن‌ها اراده کردند که آزادی ملت را سلب کنند و همواره نگاه، فرهنگ و اندیشه خود را بر زندگی این ملت حاکم کنند، اما در مقابل ملت ایران اراده کرد که خدا بر زندگی اش حاکم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در جنگ اراده‌ها، اراده‌ای که متکی به نصرت الهی است پیروز شده است و امیدواریم این اراده همواره پابرجا بماند.

استقلال بزرگ‌ترین نعمت برای نظام ماست

رئیسی با بیان این که ایران امروز مستقل‌ترین کشور است، گفت: استقلال، هم ضامن آزادی و هم برآمده از آزادی ملت است.

وی با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد استقلال برای یک ملت، گفت: پیش از انقلاب یک ابرقدرت در همه بخش‌های حکومت مداخله و نفوذ داشت و همه کار‌ها با اجازه او پیش می‌رفت، اما امروز ایران کشوری مستقل است و قطعا این استقلال شکرگزاری دارد.

رئیس دستگاه قضا گفت: پیام ایام الله دهه فجر؛ شکرگزاری نعمت‌های بزرگ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: معنای شکر، شناخت نعمت، از خدا دانستن آن و به کار بردن آن در مسیری است که رضای خدا در آن قرار دارد و این که شکر زبانی، قلبی و عملی هم داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) و نقش بی بدیل ایشان در راهبری جمهوری اسلامی گفت: از امام خمینی (ره) ۵۰ جلد کتاب چاپ شده است و ایشان زندگی پربرکتی داشته اند، اما سنگ زیربنای تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) این است که می‌فرمودند "عالم محضر خداست".

وی افزود: همه اندیشه‌های امام (ره) در همین یک جمله خلاصه می‌شود و این که همواره پنهان و آشکار آن در محضر خداست.

رئیس قوه قضاییه گفت: حتما دو شرط اساسی موفقیت، اتکال به خدا و اعتماد به نفس است و این دو شرط اساسی رمز پیروزی بوده است و خواهد بود. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه سالروز ولادت بابرکت حضرت صدیقه طاهره (س) را گرامی داشت و افزود: رمز و شرط درک لیله القدر، معرفت داشتن به مقام حضرت فاطمه زهرا (س) است و اگر این معرفت پیدا شود قطعا گام‌های بعدی که محبت و دلدادگی و عمل به دستورات و فرامین ایشان است، پیش رو قرار خواهد گرفت.

رئیس دستگاه قضا گفت: البته منظور از معرفت، معرفت شناسنامه‌ای نیست، بلکه منظور معرفت مقام شامخ ولایت حضرت فاطمه (س) است.

وی ادامه داد: این معرفت و شناخت، انسان را دلداده ایشان می‌کند و به دنبال خود عمل صالح را به دنبال دارد، همان گونه که فرزند حضرت فاطمه (س) یعنی حضرت امام خمینی (ره) همواره در سخن و سلوک خود این نکته محوری را به همه آموختند که عالم محضر خداست.

رئیس قوه قضاییه همچنین سالروز میلاد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر را گرامی داشت و گفت: دعا می‌کنیم که خداوند به برکت این ایام برکات خود را بر ملت بزرگ ایران و امت اسلامی نازل فرماید.