ملکه الیزابت قرار است قبل از بر‌گزاری نشست «گروه ۷» در انگلیس، با رئیس‌جمهور جدید آمریکا و رهبران دیگر کشور‌های جهان دیدار کند.

بایدن به دیدار ملکه انگلیس می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک روزنامه انگلیسی خبر داده که ملکه الیزابت قرار است قبل از نشست «گروه ۷» در انگلیس که مقرر شده در تاریخ ۱۱ ژوئن بر‌گزار شود، با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران دیگر کشور‌های جهان دیدار کند.

وبگاه خبری-تحلیلی «هیل» به نقل از روزنامه «ساندی تایمز» نوشت، ملکه الیزابت قرار است به همراه اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا از جمله «چارلز» شاهزاده ولز و همسرش و «ویلیامز» پسر چارلز و همسرش در این دیدار حضور داشته باشد.

مقرر شده انگلیس نشست «گروه ۷» سال جاری میلادی را به صورت حضوری در ناحیه «کُرن وال» بر‌گزار کند. این اولین نشست بعد از سال ۲۰۱۹ خواهد بود که به صورت حضوری در انگلیس برگزار می‌شود.

اعضای گروه ۷ شامل انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه کانادا و ایتالیا هستند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش کرده که انتظار می‌رود مقام‌های استرالیایی‌، هندی، کره جنوبی و اتحادیه اروپا نیز در این نشست که ۱۱ ژوئن برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

اولین گفت‌وگوی رسمی بایدن با مقام‌های انگلیسی هفته گذشته انجام گرفت. بایدن یکشنبه هفته گذشته با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، تلفنی گفت‌وگو کرد. دو طرف بر تقویت همکاری در حوزه‌های امنیتی و نظامی و همچنین تعمیق روابط دوجانبه تاکید کردند.

بایدن پیش از این نیز در تماس‌های تلفنی جداگانه با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک از برنامه‌هایش برای بهبود روابط دوجانبه و خنثی کردن اقدامات مخرب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود.