دکتر سید مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی درباره خواص مصرف عناب از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: عناب به نوعی یک دارو محسوب می‌شود و باید توجه داشت که مصرف هر روز آن توصیه نمی‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی افزود: عناب میوه‌ای کوچک، شبیه سنجد، به قطر ۱ سانتی متر است که حالت بیضوی دارد. رنگ آن رو به قرمز است. طبیعت عناب معتدل است؛ بنابراین برای خیلی از افراد مناسب است.
این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: عناب خوب عنابی است که درشت‌تر و قرمزتر باشد. همچنین عناب نیمه‌خشک و خشک بهتر از تازه آن است.
میرغضنفری خاطر نشان کرد: عناب برای بهبود درد گلو، ریه و سینه بسیار مناسب است و برای افرادی که زیاد از حنجره خود استفاده می‌کنند، مصرف آن پیشنهاد می‌شود البته باید استفاده از عناب گه‌گاه و نه دائمی باشد.
وی بیان داشت: عناب میوه‌ای رو به خنکی است و برای سوزش و گرفتگی گلو که ناشی از حرارت و خشکی (بدنبال استفاده زیاد از حنجره) باشد، مناسب است.
این پژوهشگر طب سنتی گفت: خاصیت جالب عناب این است که مواد غلیظ و سفت موجود در بدن را نرم می‌کند و آنها را آماده دفع می‌کند و از طرف دیگر اخلاط و مواد رقیق‌ مانند صفرا که سوزش ایجاد می‌کند را کمی قوام می‌دهد و دفع می‌کند.