وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات فقط ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده گفت که در این نقطه می خواهند ایشان را ترور کنند؛ فقط زمان را نمی دانستیم.

وزیر اطلاعات افشا کرد؛ از پشت پرده ترور شهید فخری‌زاده تا خنثی کردن طرح آمریکایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام علوی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: آن نفری که کار تدارکات را انجام داده بود در نیروهای مسلح بود و ما در این حوزه نمی توانیم کار اطلاعاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در این ۴۲ سال پیروزی‌های پیاپی را کسب کرد گفت: ما توطئه‌های دشمنان را خنثی و به طرح‌های آن‌ها ضربه وارد کردیم و علیرغم اینکه در مقاطعی دشمنان تمام تلاش شان را کردند تا امنیت جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند، اما به لطف پروردگار و به همت سربازان گمنام امام عصر و همه دستگاه‌هایی که در مولفه‌های امنیت اثر داشتند توانستیم از این پیچ‌های پرخطر عبور کنیم و امروز جمهوری اسلامی ایران در یکی از مقاطع پر امنیت به سر می‌برد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دولت های اروپایی امروز نمی توانند با ملت ایران با زبان تحکم صحبت کنند. همه تهدیدات به لطف پروردگار با مقاومت ملت و هدایت‌های حکیمانه رهبر در هم شکسته شد.

رزمایش‎ نیروهای مسلح، سایه جنگ را از کشور دور کرد/ حمله نظامی آمریکا به ایران را خنثی کردیم

وی ادامه داد: آمریکایی ‎ها مرتب جنگنده ‎های خود را پرواز می‎ دادند و ناوهای خود را دور می‎ کردند تا از تیررس موشک‎های ایران در امان باشند، آن‎ها برنامه داشتند که ضربه خودشان را وارد کنند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: نمایش قدرت توسط نیروهای مسلح ما عملا دشمن را در تصمیمش مردد کرد چون از فرودگاه هر کشوری پرواز می‎کردند، تاسیسات آن کشور را با خاک یکسان می‎کردیم.

وی افزود: آنها فکر می‎ کردند با رفتن از اقیانوس هند از تیررس ما خارج می‎ شوند اما وقتی یگان موشکی سپاه هدف متحرک در اقیانوس را در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری هدف قرار داد حساب کار دستشان آمد؛ چون با کوچک‎ترین شلیکی به سمت ایران بلافاصله ناوشان را می‎زدیم.

سطح کیفی وزارت اطلاعات بالاتر رفته است

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: من از خاطرات جوانی خودم گفته بودم که نقاشی میکردم اما من را مسخره کردند که وزیر نقاش! در زمانی که من نقاشی می کردم آنها تیله بازی و تلق تولوق بازی می کردند! امروز در زمان مدیریت من همه قبول دارند که سطح کیفی وزارت بسیار بالا رفته است.

انتقاد از مخالفان دولت

وی در واکنش به برخی انتقادات از دولت اظهار کرد: ما از انتقاد حمایت می کنیم اما به نام انتقاد نباید به دولت تهمت بزنیم. نابلد و پیر و خسته خواندن دولت که انتقاد نیست. ما از مخالفین داخلی انتظار داریم آب به آسیاب دشمن نریزند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: آیا انصاف است اثر تحریم ها را به حساب دولت بگذارند و سوء مدیریت دولت بدانند؟  با کدام عقلانیتی ما نتیجه کار دشمن را به خدمتگزاران نسبت می دهیم؟