نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مسکن لوکوموتیو اقتصاد کشور است، گفت: امروز جوانان در کلانشهرها خرید مسکن برایشان تبدیل به رویا شده است امروز حدود ۶ میلیون مستاجر و ۱۳ میلیون حاشیه‌نشین داریم.

نیکزاد: مسکن، لوکوموتیو اقتصاد کشور است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح جهش تولید مسکن در صحن علنی پارلمان و تاثیرات آن بر بازار مسکن، گفت: این طرح که  22 ماده دارد در کمیسیون عمران مجلس بررسی و در حال حاضر در حال در صحن علنی پارلمان در حال تصویب شدن است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح پیش‌بینی شده که سالیانه حداقل یک میلیون مسکن در شهر و روستا ها تولید شود، ادامه داد: در سنوات گذشته متاسفانه به مسکن اهمیت داده نشده و نیازها انباشت فراوان شده است.

نماینده اردبیل در مجلس تصریح کرد: امروز جوانان در کلانشهرها خرید مسکن برایشان تبدیل به رویا شده است امروز حدود 6 میلیون مستاجر و 13 میلیون حاشیه‌نشین داریم که باید برای آنها با یک اقدام انقلابی مسکن تهیه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق طرحی که مجلس تدوین کرده است تسهیلات بانکی در اختیار پروژه های انبوه سازی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: اگر بانک‌ها از این مورد استنکاف کنند برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند سال گذشته تسهیلات مسکن که لوکوموتیو اقتصاد کشور است در جاهای دیگر هزینه شده است، گفت: با رونق تولید مسکن 136 رشته صنعتی فعال می شود و در زمان تحریم می توان از این صنعت برای ایجاد اشتغال کمک گرفت.